خانه ملل حال خوشی ندارد/ خانه شَفتی را مرکز اصفهان شناسی کنید

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شهردار اصفهان هر چه سریعتر موضوع جشنواره فیلم کودک و نوجوان را در دستور کار قرار دهد تا این رویداد جهانی در شان این کلانشهر تاریخی در سال آینده برگزار شود.

به گزارش خبرنگارایمنا، مهدی مقدری صبح امروز (یکشنبه) در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: سالها است جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان به عنوان یک رویداد برندسازِ فرهنگی و هنری، در شأن اصفهان برگزار نشده است.

وی ادامه داد: در این ماه‌ها، نگاه اهالی فرهنگ و هنر سینما به تغییرات دوخته شده، اما شوربختانه  در انتخاب عوامل اجرایی و سیاست‌گذاری این جشنواره تاکنون اقدام کافی انجام نشده است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان عنوان کرد: با توجه به از دست رفتن فرصت‌ها برای برگزاری دوره بعدی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، شهردار اصفهان هر چه سریع‌تر این موضوع را در دستور کار قرار دهد تا این رویداد جهانی به بهترین شکل ممکن و با اصلاحات لازم در سال آینده برپا شود.

وی افزود: مرکز اصفهان‌شناسی و خانه ملل نیز این روزها حال خوشی ندارد، در حالی که این مرکز باید نماد اصفهان‌پژوهی، جریان‌سازی فکری و تولید محتواهای اندیشه‌ای برای موزه شهر اصفهان باشد، اما از مکان و موقعیت فیزیکی مناسبی برخوردار نیست.

مقدری ادامه داد: مراکز فارس‌شناسی و کرمان‌شناسی و دیگر نهادهای مشابه در سراسر کشور قدر این ظرفیت را دانسته و میزبان نشست‌ها و رویدادهای ملی و جهانی در معرفی فرهنگ و هنر و ادبیات شهرهای خود هستند.

وی از شهردار و نمایندگان شورای اسلامی شهر به ویژه اعضای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان درخواست کرد: اکنون که خانه تاریخی شَفتی بازسازی شده و از موقعیت مناسبی در محور تاریخی اصفهان برخوردار است، این بنای کم‌نظیر را به جای واگذاری به مراکز و کارهای غیرمرتبط، به مرکز اصفهان‌شناسی و خانه ملل سپرده تا همزمان با انتصاب رضا روحانی، رئیس فرهیخته این نهاد، شاهد خلق رویدادها و تحولات تاثیرگذار و کارآمد در این مرکز تخصصی باشیم.

کد خبر 338227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.