گیاه پرمصرف آبی نمی کاریم

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: از امسال هیچ گونه‌ گیاهی با نیاز آبی بالا در طرح‌های توسعه‌ای فضای سبز شهر اصفهان کاشته نخواهد شد و از چمن‌هایی با مصرف کم استفاده می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، فروغ مرتضایی‌نژاد در خصوص کاشت درختانی از گونه‌های گیاهی مقاوم، سازگار و ماندگار در بوستان ۲۱ هزار مترمربعی منطقه هفت اظهارکرد: سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری در نظر دارد طرح‌های توسعه فضای سبز را بر مبنای طرح اصول خشک منظرسازی و انتخاب گیاهان کم نیاز به آب اجرا کند.

وی با اشاره به طرح اصول خشک منظرسازی و استفاده از گونه‌های کم آب و مقاوم در برابر بیماری‌ها و آفات افزود: از امسال هیچگاه گونه‌هایی با نیاز آبی بسیار در طرح‌های توسعه‌ای فضای سبز شهر اصفهان کاشته نخواهد شد و از چمن‌هایی با مصرف کم استفاده می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان کاشت درختانی از گونه‌های گیاهی مقاوم، سازگار و ماندگار در بوستان ۲۱ هزار متر مربعی در منطقه هفت را قابل تحسین دانست و تصریح کرد: در این بوستان چمن که نیاز آبی قابل توجهی دارد، استفاده نشده، اما باید گونه‌های چمن مقاوم در این بوستان کاشته شود تا از لحاظ سیما و منظر شهری تکمیل شود.

وی به گلایه شهروندان در رابطه با کاشت گونه‌های پرمصرف در بحران آبی اشاره کرد و گفت: در حالی باید درختان و فضای سبز گذشته را حفظ کنیم که با بحران کم‌آبی مواجه هستیم، بنابراین برای توسعه فضای سبز، اصول خشک منظرسازی و استفاده از گونه‌های مقاوم در برابر کم‌آبی و آفات از اهداف مهم این سازمان است.

مرتضایی نژاد تاکید کرد: در طرح‌های توسعه فضای سبز، چمن‌هایی با نیاز آبی کم با نظارت سازمان پارکها در سطح بوستان‌ها و طرح‌های توسعه‌ای کاشته می‌شود.

کد خبر 338215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی مصدق IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    0 0
    زاینده رود بازبشه