جزییات شانزدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در اصفهان اعلام شد

اصفهان – مدیراداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: شانزدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم با حضور ۲۹ هزار و ۳۴۸ نفر در استان اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام رضا صادقی صبح امروز (یکشنبه) در نشست خبری شانزدهمین آزمون سراسری حفظ مفاهیم قرآن کریم با بیان اینکه این آزمون به عنوان بزرگترین رویداد قرآنی کشور به همت وزارت ارشاد، سازمان اوقاف و موسسات قرآنی برگزار می‌شود، اظهار کرد: مهم‌ترین هدف برگزاری این آزمون تقویت وحدت و انسجام برنامههای قرآنی ادارات، سنجش کمی و کیفی آموزش قرآنی موسسات خصوصی کشور ، ایجاد انگیزه برای جوانان و نوجوانان برای حفظ و یادگیری قرآن، به روز رسانی و تکمیل بانک جامع اطلاعات قرآنی کشور در رشته‌های مختلف آموزش قرآن و عترت، شناسایی و معرفی نخبگان و آموزش قرآن است.

وی با بیان اینکه شرکت‌کنندگان در این آزمون از تاریخ ۱۸ آذر تا شش بهمن ثبت‌نام کردهاند، افزود: این آزمون در ۲۴ رشته برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه مسابقات حفظ در استان اصفهان در ۱۶ رشته از ساعت ۸:۳۰صبح روز پنجشنبه هفته جاری در ۲۴ مرکز سراسر استان اصفهان برگزار خواهد شد، افزود: آزمون شفاهی رشته‌های مفاهیم و معارف قرآن ویژه دانشآموزان تا پایان مقطع ابتدایی و رشته حفظ کل بزرگسالان نیز در ۹ رشته از ساعت ۱۰:۴۵ برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه آزمون شفاهی نیز از ۱۲ تا ۱۷ اسفند ماه برگزار می‌شود، گفت: آزمون شفاهی شهر اصفهان در مقبره علامه مجلسی و امامزاده عباس خوراسگان برگزار خواهد شد.

وی حداقل نمره در آزمون شفاهی را ۷۵ و حداقل نمره بخش کتبی را نیز ۷۰ اعلام کرد و افزود: به تمامی شرکت کنندگانی که امتیاز ۹۵ به بالا کسب کنند، لوح تقدیر اعطا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه در استان اصفهان ۲۹ هزار و ۳۴۸ نفر در این مسابقات شرکت کردند، گفت: از این تعداد ۲۳ هزار و ۵۳۳ نفر خواهر و پنج هزار و ۸۱۵ نفر برادر ثبت نام کردند.

وی افزود: در بین کل شرکت کنندگان در این آزمون ۲۰ هزار و ۷۹۴ نفر در بخش کتبی و هشت هزار و ۵۵۳ نفر در بخش شفاهی مشارکت داشتند.

حجت‌الاسلام صادقی با بیان اینکه در این آزمون، شهر اصفهان با هشت هزار و ۶۴۶ نفر  و کاشان با سه هزار و ۲۶۸ نفر شرکت کننده بیشترین مشارکت را در استان داشته‌اند، تصریح کرد: در بخش شفاهی نیز اصفهان با چهار هزار و ۴۹۰ نفر و شاهین شهر با ۷۵۹ نفر بیشترین مشارکت را در سال جاری داشته‌اند.

وی با بیان اینکه مسن‌ترین شرکت کننده استان اصفهان در این دوره مسابقات ۷۶ سال در بخش حفظ پنج جزء بوده است، گفت: خردسالترین شرکت کننده نیز دارای سه سال سن و متقاضی شرکت در حفظ ۳۰ جزء بوده است.

کد خبر 338205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.