۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۷
آموزش عالی در هفته‌ای که گذشت

در بررسی گزیده‌ای از رویدادهای مربوط به دانشگاه‌های استان و کشور در هفته‌ای که گذشت با ما همراه باشید.

به گزارش ایمنا، در این بسته خبری سرفصل مهم‌ترین رویدادهای خبری مربوط به دانشگاه را مرور می‌کنیم.

بازگشت دانشجویان ستاره دار سال ۹۶ به دانشگاهها

 وزارت علوم تمام تلاش خود را انجام داد تا دانشجویان محروم از تحصیل به دانشگاه‌ها بازگردند و با توجه به تاکیدات و پیگیری‌های رئیس جمهوری و با بررسی آیین نامه‌ها و ضوابط موجود تمام دانشجویان محروم از تحصیل سال ۹۶ به دانشگاه‌ها برگشتند.

آغاز عملیات اجرای ۱۵۰ طرح آموزشی و پژوهشی مشترک بین‌المللی در سال ۹۶

آیین آغاز عملیات اجرای ۱۵۰ طرح آموزشی و پژوهشی مشترک بین‌المللی در سال ۹۶ از دیگر رویدادهای خبری در هفته گذشته است که با حضور منصور غلامی وزیر علوم برگزار شد.

وزیر علوم در این مراسم گفت: کمبود بودجه در انجام پروژه‌های تحقیقاتی و پژوهشی در سطح بین‌الملل حمایت سازمان برنامه و بودجه را نیاز دارد و با توجه به ظرفیت دانشگاهها و مراکز علمی کشور برنامه همکاری‌های بین‌المللی یک رویکرد جدید است که ضعف‌هایی هم ممکن است داشته باشد ولی مجریان طرح ها نباید ناامید شوند.

وزیر علوم درباره کمبودهای مالی در انجام این پروژه‌ها نیز گفت: این توان را داریم که سازمان برنامه و بودجه را مجاب ‌کنیم تا از ما حمایت کند چرا که دولت، مجلس و سایر نهادها پشتیبان وزارت علوم در اجرای این پروژه ها در سطح بین الملل هستند.

طرح نشاط اجتماعی در دانشگاه ها تدوین شد

تدوین طرح نشاط اجتماعی در دانشگاهها را باید به فال نیک گرفت و این خبر را منصوره سادات صادقی، مدیرکل جدید دفتر مشاوره و سلامت سازمان دانشجویان وزارت علوم اعلام کرد.
وی با بیان اینکه دبیرخانه دانشجویان نیز با نیازهای خاص برای افرادی که با اختلالات جنسی روبه‌رو هستند نیز تشکیل خواهد شد، گفت: با توجه به چشم‌اندازهای نظام مشاوره دانشجویی در افق ۱۴۰۴، امیدواریم با توسعه مرکز مشاوره و تمرکز در مشاوران در دانشگاه‌ها، برنامه ها را در جهت سلامت روانی دانشجویان اجرایی کنیم.

اعضای هیئت علمی از قانون منع افزایش حقوق، مستثنی شدند

نمایندگان مجلس ضمن ممنوع کردن هرگونه افزایش حقوق برای مقامات در سال آینده این موضوع را برای اعضای هیات علمی، مستثنی کردند. براساس مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی، حقوق و مزایای مستمر کارکنانی که در سال ۹۶ ماهیانه بیش از ۵۰ میلیون ریال است و حقوق و مزایای مستمر مقامات موضوع ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری و مدیران عامل و اعضای هیات مدیره، روسای دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت و ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه و شهرداران مراکز استان‌ها و دریافتی اعضای شوراهای اسلامی شهر مرکز استان‌ها در سال ۹۶ افزایش نمی‌یابد. وزارت علوم با صدور بیانیه ای از این اقدام نمایندگان مجلس، قدردانی کرد.

برگزاری آزمون دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۷ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی 

برگزاری آزمون دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۷ دانشگاهها و موسسات آموزش عالی با بیش از ۲۳۴ هزار نفر داوطلب از دیگر رویدادهای این هفته بود.رقابت داوطلبان دکتری سال ۹۷ از صبح امروز، جمعه در هفت گروه آموزشی در ۲۴۶ کدرشته امتحانی برگزار شد.

اعلام جزییات آزمون زبان دکتری تخصصی دانشگاه پیام نور (ETPNU) درسال ۹۷ 

 آزمون زبان دکتری تخصصی دانشگاه پیام نور (ETPNU) در سال ۹۷ در پنج استان آذربایجان شرقی، اصفهان، تهران، خراسان رضوی و فارس برگزار می شود. برگزاری آزمون در استان یزد منوط به تکمیل ظرفیت داوطلبان با هماهنگی استان با مرکز آزمون قبل از ثبت نام هر دوره است.

بر اساس این گزارش، دوره بیست و سوم، روز چهارشنبه، پنجم اردیبهشت ۹۷، دوره بیست و چهارم، روز چهارشنبه ۱۳ تیر ۹۷، دوره بیست و پنجم دوشنبه ۲۹ مرداد ۹۷، دوره بیست و ششم، دوشنبه ۱۹ شهریور ۹۷، دوره بیست و هفتم، دوشنبه ۱۴ آبان ۹۷ و دوره بیست و هشتم، چهارشنبه سوم بهمن ۹۷ برگزار می‌شود.

تدفین ۵۳ شهید گمنام در ۳۰ دانشگاه کشور

همزمان با ایام فاطمیه، ۵۳ شهید گمنام در ۳۰ دانشگاه کشور تدفین می‌شوند.

محققان اصفهانی برنده جایزه نخست مسابقات طراحی ۲۰۱۸ آسیا شدند

نیمکت ارگونومی طراحی شده توسط محققان و دانشجویان دانشگاه آزاد واحد نجف آباد اصفهان برای نخستین بار در کشور به عنوان برنده جایزه نخست مسابقات طراحی ۲۰۱۸ آسیا اتخاب شد.

نیمکت "موج صخره" از میان ۱۳۵۷ طرح از ۳۵ کشور جهان به مرحله فینال مسابقات طراحی ۲۰۱۸ آسیا که در کشور کره برگزار می‌شود، راه پیدا کرد و اکنون به عنوان برنده نخست مسابقات طراحی آسیا سال ۲۰۱۸ انتخاب شده است. طراحی این نیمکت ارگونومی با کمک معماری دیجیتال یا الگوریتمیک برای نخستین بار در کشور، توسط گروهی از دانشجویان دانشگاه آزاد واحد نجف آباد اصفهان صورت گرفته است.

سایت ثبت نام نخبگان در دانشگاه آزاد رونمایی می‌شود

 دانشگاه آزاد از رونمایی سایت ثبت نام نخبگان دانشگاهی در اوایل اسفند ماه خبر داد.  سازوکار این سایت به این صورت است که نخبگان با ثبت نام در آن، در فرآیند جذب باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی قرار می گیرد. اطلاعات نخبگان دانشجو و جوان از تمامی موسسات آموزش عالی کشور پس از ثبت نام در این سایت، بررسی شده و پس از تایید، این اطلاعات به سازمان مرکزی ارسال می‌شود و در صورت تایید نهایی، نخبگان به عضویت باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی درمی‌آید.

آمادگی ایران برای میزبانی "روز علم ایران و سوئیس" در تهران

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری روز دوشنبه در دیدارِ سفیر سوئیس در ایران با اشاره به توانمندی ها و دستاوردهای بزرگ علم و فناوری جمهوری اسلامی برای "میزبانی رویدادی تحت عنوان روز علم ایران و سوئیس در تهران" اعلام آمادگی کرد.

راه اندازی "میز سوئیس" در دانشگاه صنعتی اصفهان

رییس دانشگاه صنعتی اصفهان از راه اندازی "میز سوئیس" در این دانشگاه خبر داد.هدف از تشکیل این میز، انتقال تجربیات و هماهنگی میان دانشگاه های مختلف ایران برای ایجاد انسجام و یکپارچگی در برنامه توسعه همکاری و تبادلات علمی و فناورانه با دانشگاه های سوئیس است.

دانشگاه آزاد اصفهان در جایگاه دوم نشریات دانشجویی کشور

معاون فرهنگی، دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان گفت: این دانشگاه به عنوان دانشگاهی پیشرو و موفق در زمینه نشریات دانشجویی با کسب ۱۸ رتبه برتر کشوری در بخش‌های مختلف در مجموع و به لحاظ تعداد رتبه‌های برتر به مقام دوم، دومین جشنواره نشریات دانشگاه آزاد اسلامی دست یافت.

پذیرش دانشجوی ارشد بدون آزمون در دانشگاه صنعتی اصفهان

دانشگاه صنعتی اصفهان برای سال تحصیلی ۹۷-۹۸ دانشجوی کارشناسی ارشد بدون آزمون پذیرش می‌کند. این دانشگاه براساس آیین نامه استعدادهای درخشان برای سال تحصیلی ۹۷-۹۸ دانشجوی کارشناسی ارشد بدون آزمون از دانشگاه‌های مختلف کشور پذیرش می‌کند. متقاضیان باید مدارک خود را تا ۳۱ خردادماه سال ۹۷ در سامانه گلستان این دانشگاه ارسال کنند. متقاضی پذیرش در این دوره‌ها باید در مدت شش نیمسال، سه چهارم واحدهای درسی را گذرانده و در محدوده ۱۰ درصد فوقانی دانشجویان هم‌رشته و هم‌ورودی در دانشگاه خود باشد. آخرین مهلت فراغت از تحصیل برای متقاضیان ورود به دوره های بدون آزمون این دانشگاه ۳۱ شهریورماه ۹۷ است.

آغاز ثبت‌نام کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی

ثبت نام متقاضیان برای پذیرش در دوره مهندسی فناوری و دوره کارشناسی حرفه‌ای (ناپیوسته) نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی از  دوم اسفند ۹۶ آغاز شد.ثبت نام در دوره کاردانی از ۲۸ بهمن ماه آغاز شده است و تا دوم اسفندماه ادامه داشت. همچنین ثبت نام مقطع کارشناسی نیز از دوم تا ۹ اسفندماه خواهد بود. علاقه مندان برای ثبت نام باید به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند و بر اساس سوابق تحصیلی و معدل دیپلم و فوق دیپلم ثبت نام را انجام دهند. ثبت نام دراین دانشگاه هیچ گونه محدودیتی نخواهد داشت.

طرح پژوهشی دانشگاه اصفهان منتخب همکاری‌های علمی ایران و اتریش

طرح پژوهشی پیشنهادی دکتر بهمن زمانی، مدیر دفتر ارتباط با صنعت و جامعه و عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه اصفهان به‌عنوان یکی از طرح‌های همکاری‌های علمی ایران-اتریش توسط دفتر همکاری‌های علمی وزارت عتف انتخاب شد. این طرح با هدف ارایه روشی نوین برای فشرده‌سازی رد اجرای مدل با مشارکت دانشگاه صنعتی وین به اجرا درخواهد آمد. همچنین در این طرح فضیلت حججی نجف‌آبادی دانشجوی دکتری رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه اصفهان، به‌عنوان پژوهشگر اصلی، مشارکت خواهد داشت.

کد خبر 338062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.