نوروزی: از تراکم فروشی فاصله می گیریم

شهردار اصفهان گفت: قصد داریم از طریق مشارکت با بخش خصوصی، در زمینه‌های مختلف سرمایه‌گذاری کرده و درآمد پایدار کسب کنیم، در واقع به دنبال مدیریت کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی شامگاه  پنجشنبه در برنامه «رادیو اقتصاد» با اشاره به چگونگی تحقق درآمدهای پایدار در شهر اصفهان، گفت: به دنبال توسعه پایدار شهر هستیم، از این رو کسب درآمدهای پایدار به عنوان یک هدف اصلی مورد توجه مدیریت شهری است.

وی با بیان اینکه به هیچ عنوان تمایل نداریم، کسب درآمدهای پایدار به قیمت تخریب زندگی آیندگان تمام شود، افزود: شهرداری اصفهان به دنبال تامین منافع مردم در این دوره و تضمین حقوق آنها در آینده است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه مدیریت شهری درصدد است از تراکم فروشی به دلیل آنکه درآمد پایداری نیست، فاصله بگیرد و بیشتر به دنبال درآمدهای مستمر باشد، گفت: درآمدی که استمرار و تداوم نداشته باشد، توسعه شهر را به همراه نخواهد داشت.

وی ادامه داد: درآمدهایی همچون عوارض نوسازی، مالیات بر زمین و مستغلات، همچنین درآمدهای حاصل از فروش خدمات، درآمدهای پایدار است و استمرار دارد، اما درآمدهای ناشی از تراکم و یا تخلفات ساختمانی و جرایم ماده صد درآمدهای پایداری نیست، بنابراین نمی توان وظیفه اصلی شهرداری را که خدمات رسانی مداوم به مردم است از طریق درآمدهای ناپایدار انجام داد.

نوروزی با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته مردم نقش اصلی در تامین منابع مورد نیاز برای اداره شهر دارند، اظهارکرد: مدیریت شهری در نظر دارد، مردم در جریان فرآیند تدوین، تصویب و نحوه مصرف بودجه قرار گیرند تا در تامین درآمدهای شهرداری مشارکت کنند.

وی ادامه داد: مشارکت به معنای پرداخت به موقع عوارض است، مردم باید بدانند بر اساس پرداخت این عوارض، شهرداری قادر خواهد بود خدمات دائمی به شهر و شهروندان ارایه کند.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه درآمدهای پایدار موجب افزایش کیفیت زندگی مردم شده و سرزندگی را در شهر توسعه می دهد، گفت: در راستای توسعه شهر، می‌توان با مشارکت مردم و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، گام‌های ارزشمندی برداشت در این مسیر ارایه خدمات عمومی به مردم امری مستمر و دایمی است.

نوروزی تصریح کرد: با توجه به اینکه ارایه خدمات به مردم تعطیل‌بردار نیست، شهرداری ناگزیر به کسب درآمدهای پایدار است تا بتواند شهر را به خوبی اداره کند.

وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان امسال ۱۸۳ میلیارد تومان برای خدمات شهری و  ۹۵۱ میلیارد تومان برای بخش حمل و نقل هزینه کرده است، گفت: بی شک در سال آینده این هزینه‌ها افزایش پیدا می‌کند. از مجموع بودجه سه هزار میلیارد تومانی شهرداری در سال آینده، ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای توسعه حمل و نقل شهری و بخش عمده آن صرف خدمات شهری می شود و با توجه به اینکه برای تامین این بودجه‌ها امروزه نمی‌توان تکیه بر دولت داشت، باید به سراغ درآمدهای پایدار باشیم نه درآمدهایی که ریشه در بودجه‌های دولتی دارد.

شهردار اصفهان تاکید کرد: قصد داریم از طریق مشارکت با بخش خصوصی در زمینه‌های مختلف سرمایه‌گذاری کرده و درآمد پایدار کسب کنیم در واقع به دنبال مدیریت،کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری هستیم.

نوروزی با بیان اینکه شهرداری اصفهان درصدد است از طریق بانک شهر و دیگر بانک ها مشارکت بخش خصوصی را در توسعه شهر افزایش دهد، گفت: به دنبال ارایه خدمات با کیفیت و هوشمند در شهر خلاق جهانی اصفهان هستیم.

شهردار اصفهان افزود: شهرداری کیفیت حمل و نقل عمومی را گسترش می دهد، اما مردم نیز باید در استفاده از این امکانات عمومی به ویژه از مترو مشارکت کنند تا منابع درآمدی پایدار برای شهر حاصل شود و استقلال مالی پیدا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: درآمدهای پایدار در شهر اصفهان رو به افزایش است و در آینده نیز شاهد ارتقاء سطح کیفیت زندگی مردم اصفهان خواهیم بود.

نوروزی از تمام ایرانیان دعوت کرد که در نوروز امسال، اصفهان را مقصد سفر خود قرار دهند، زیرا این شهر با بهره‌مندی از تمامی امکانات، آمادگی میزبانی از هموطنان را دارد.

کد خبر 338030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.