مادرید قطب دوم سفر گردشگران به اصفهان می شود+ عکس

استاندار اصفهان برقراری پرواز مستقیم بین اصفهان-مادرید ، تبدیل مادرید به قطب دوم سفر گردشگران به اصفهان و افزایش تبادلات صنعتی را گامی مؤثر برای تعمیق مناسبات و افزایش ارتباطات دو کشور ایران و اسپانیا عنوان کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، محسن مهرعلیزاده در مراسم ضیافتی که برای وزیر امور خارجه اسپانیا و هیئت همراه وی تدارک دیده شده بود، اظهار کرد: اصفهان را نصف جهان می گویند و با توجه به بافت فرهنگی و هنری و آثار تاریخی این شهر، مقامات کشورهای مختلف همواره از سفر به اصفهان استقبال می کنند.

محسن مهرعلیزاده با بیان اینکه این گونه سفرها باید تداوم یابد و در جهت توسعه مناسبات مورد استفاده قرار گیرد، افزود: ظرفیت های دوجانبه به گونه ای است که می تواند زمینه ساز ارتباطات بیشتر شود.

وی با بیان اینکه اسپانیا جایگاه چهارم را از نظر تعداد مسافران به ایران دارد؛ اظهار کرد: برقراری پرواز مستقیم بین اصفهان- مادرید قطعا باعث افزایش تعداد گردشگران خواهد شد و این امر می تواند در تبدیل مادرید به قطب دوم برای سفر گردشگران به اصفهان موثر باشد.

استاندار اصفهان افزایش تبادلات صنعتی را گامی مؤثر برای تعمیق مناسبات و افزایش ارتباطات دو کشور ایران و اسپانیا عنوان کرد و افزود: اصفهان با دارا بودن بیش از ۸ هزار واحد صنعتی اولین استان صنعتی کشور است و این موضوع می تواند در تبادلات صنعتی دو کشور موثر باشد.

همچنین آلفونسو داستیس، وزیر امور خارجه اسپانیا نیز در این دیدار ضمن تسلیت حادثه سقوط هواپیمای مسافربری از طرف دولت و ملت اسپانیا، اصفهان را بهشت روی زمین نامید و تعهد کرد روابط اسپانیا-ایران و اصفهان از طریق این سفر افزایش یابد.

وی با تاکید بر اینکه مناسبات دو جانبه به ویژه در بخش صنعت و گردشگری می تواند تعمیق یابد، اظهار کرد: نیروهای فعال در زمینه گردشگری و راهنمایان متبحر می توانند در افزایش این تعاملات موثر باشند.

داستیس، ضمن تائید پیشنهاد استاندار اصفهان مبنی بر برقراری پرواز مستقیم بین مادرید- اصفهان، تاکید کرد: مادرید می تواند قطبی برای انتقال گردشگران آمریکای لاتین به اصفهان باشد و اینجانب موُکداً این موضوع را پیگیری می کنم.

به گزارش ایمنا، وزیر امورخارجه اسپانیا در راس یک هئیت بلند پایه مرکب از سفیر این کشور در ایران و تنی چند از مقامات ارشد وزارت امور خارجه اسپانیا ظهر امروز وارد فرودگاه بین المللی شهید بهشتی شد و مورد استقبال  کریمی، دستیار ویژه استاندار قرار گرفت و سپس از آثار تاریخی و میراثی مجموعه جهانی میدان امام (ره) و مجموعه فرهنگی تاریخی چهلستون بازدید کرد.

کد خبر 338028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.