کوهکن: احمدی نژاد به اندازه کوپنش حرف بزند

مجلس شورای اسلامی در هفته ای که گذشت با حواشی مختلفی از اعتراض به «یک دقیقه سکوت» و حرفهای احمدی نژاد تا تجلیل و تقدیرهای رییس مجلس روبرو بود.

به گزارش ایمنا، علی مطهری، نایب رییس مجلس شورای اسلامی در نامه ای خطاب به وزیر ورزش و جوانان نسبت به «بی احترامی الهلال و یک دقیقه سکوت» اعتراض کرده است. در متن این نامه آمده است:

«در خبرها آمده بود که مسئولان ورزش ما با فدراسیون فوتبال آسیا توافق کرده بودند که در ابتدای بازی تیم های استقلال ایران و الهلال عربستان در روز سه‌شنبه اول اسفند، به مناسبت جان باختن مسافران هواپیمای تهران-یاسوج یک دقیقه سکوت برگزار شود و البته تیم الهلال به این قرار پایبند نبود و نوعی بی‌احترامی از خود نشان داد.

نکته اینجاست که «یک دقیقه سکوت» از آداب کشورهای غربی و غیر مسلمان است و مسلمانان برای اموات خود حمد و سوره می خوانند. چه معنی دارد که در ابتدای مسابقه دو تیم از دو کشور اسلامی برای اموات خود یک دقیقه سکوت کنند و مسئولان ورزش ما این امر را بپذیرند. اگر یک طرف غیر مسلمان باشد می توان پذیرفت ولی برای دو طرف مسلمان قابل پذیرش نیست. مستدعی است اقدام مقتضی برای آینده معمول گردد».

رییس جمهور سابق حرف بزرگتر از وزنش نزند

محسن کوهکن درباره نامه احمدی نژاد، رییس جمهور سابق به مقام معظم رهبری که در آن خواستار برکناری رییس قوه قضائیه و برگزاری انتخابات زود هنگام ریاست جمهوری و مجلس شده بود، به خبرگزاری خانه ملت گفت: این موضوع که نظام جمهوری اسلامی، صحبت های کسی را که رییس جمهور سابق بوده، تحمل می‌کند باید مثبت ارزیابی کرد.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی افزود: نوشتن نامه در خصوص مشکلات و ایرادات به صورت محرمانه به مقام معظم رهبری مشکلی ندارد، اما اینکه مطالبی که به ذهن یک شخص رسیده و اطرافیان برای او تحلیل داشته اند، در قالب نامه سرگشاده باشد، نشان می‌دهد قصد و نیت خاصی در این کار بوده است؛ در مبانی اعتقادی ما اگر انجام کار اصلاحی با قصد خالص نباشد دیگر نه کار به نتیجه می رسد نه آن شخص ثوابی نصیبش می شود.

کوهکن افزود: فکر می کنم رییس جمهور سابق دچار کیش شخصیت و مبتلا به غرور کاذب شده و باید به یاد بیآورد که اینگونه نبوده که داشتن مسئولیت های رده بالا در نظام جمهوری اسلامی، تا پایان مصونیت به همراه دارد چرا که حتی رییس جمهوری در این نظام بوده که با لباس مبدل فرار کرده یا برخی از مسئولان بوده اند که از کار برکنار شده اند یا حتی اعدام شده اند.

این عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: صبر و ظرفیت نظام جمهوری اسلامی بالا بوده اما در جای لازم هم برخورد قانونی می کند؛ ضمن آرزوی عاقبت به خیری برای رییس جمهور سابق، به وی توصیه می کنم به اندازه کوپنش حرف بزند و حرف های بزرگتر از وزنش بیان نکند.

تجلیل رییس مجلس از درایت نیروی انتظامی و تدبیر بسیج

علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی صبح پنجشنبه سوم اسفند در آغاز نشست علنی پارلمان، ضمن تسلیت شهادت مأموران نیروی انتظامی به ملت ایران و پرسنل این نیرو گفت: از فرمانده نیروی انتظامی و پرسنل فداکارش که با صلابت و درایت، رخنه ای که در مسائل امنیتی در تهران شده بود را برطرف کرد تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه نمایندگان توفیق شرکت در تشییع جنازه این شهیدان را نداشتند، برای همه عزیزان نیروی انتظامی آرزوی سلامت و به ارواح تمام شهدای نیروی انتظامی درود فرستاد و در ادامه گفت: نیروهای بسیج نیز در این زمینه فعال بودند، شهید دادند و با تدبیر و صلابت موضوع را جمع کردند.

عزاداری برای شهادت حضرت فاطمه (س)در صحن غیر علنی

 در نشست غیرعلنی دوشنبه _۳۰بهمن_ مجلس شورای اسلامی، به مناسبت فرارسیدن شهادت حضرت زهرا (س) و ایام فاطمیه، مراسم عزاداری با مدیحه سرایی مداح اهل بیت برگزار شد.

تقدیر از قاری نوجوان

محمدباقر محسنی، قاری نوجوان که قرائت آیاتی از کلام الله مجید در آغاز جلسه علنی مجلس را در چهارشنبه دوم اسفند برعهده داشت، از سوی نمایندگان و رییس مجلس مورد تقدیر قرار گرفت.

این قاری نوجوان که نفر اول مسابقات ملی سروش وحی است پس از قرائت آیاتی از قرآن مورد استقبال نمایندگان قرار گرفت و با همراهی نصرالله پژمان‌فر، نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس در جایگاه هیئت رییسه حضور و رییس مجلس نیز ضمن مصافحه با وی از او به خاطر قرائت زیبای قرآن تقدیر کرد.

تقدیر نمایندگان مجلس از دو انتصاب رهبر انقلاب

۲۰۰ تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای از رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌منظور انتصاب حجت الاسلام علی‌اکبری و ابوترابی‌فرد تقدیر کردند.

 اکبر رنجبرزاده عضو هیئت‌رییسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز پنجشنبه- سوم اسفند-، بیانیه تقدیر ۲۰۰ تن از نمایندگان مجلس از محضر مقام معظم رهبری برای انتصاب آقایان حجت‌الاسلام علی‌اکبری به‌عنوان ریاست شورای سیاستگذاری و حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد به‌عنوان امام جمعه موقت تهران را قرائت کرد.

کد خبر 338011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.