نظام سلامت اصفهان اولویت‌های دیگری نسبت به قلیان دارد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در اصفهان نسبت به قلیان و قلیان‌داران سخت می‌گیرید اما به نظر می‌رسد کارهای دیگری است که باید در اولویت قرار گیرد که با چشم غیر مسلح نیز دیده می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی صبح پنجشنبه در آیین افتتاح ساختمان جدید معاونت غذا و دارو و آزمایشگاه‌های کنترل غذا و دارو با بیان اینکه بحث غذا و دارو مسئولیت بسیار سنگینی است، اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا بتوانیم زمینه رشد و ارتقای امکانات و توانمندی‌های مالی و استعداد و امکانات در این زمینه را فراهم کنیم چرا که امروز کسی باور ندارد که صنعت سلامت رقم بالایی از اعتبارات را در اقتصاد جهانی به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه صنعت دارو در ایران فراز و نشیب‌هایی داشته و علی رغم همه تحریم‌ها و موانع جایگاه خوبی را در تولیدات دنیا داریم، تصریح کرد: خودباوری در کشور در این زمینه کم نیست. برای مثال در اصفهان دورانی تنها یک کارخانه تولید دارو بود و در حالی که امروز این کارخانه‌ها به ۱۰ عدد افزایش یافته است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه سخت‌گیری در حوزه اداری ظلم است و باید در زمینه دارو در حوزه کیفیت تولیدات سخت‌گیری داشته باشیم، تصریح کرد: با این کار می‌توان در عرصه بین‌المللی رقابت کرد.

وی با بیان اینکه در بخش غذا نیز وزارت بهداشت مسئولیت‌های سنگینی دارد، گفت: مصرف نمک در تولید نان بسیار بالاست و باید توجه داشت که اگر قرار است در زمینه سلامت مردم عملکرد درستی داشته باشیم، پیشگیری مقدم بر درمان است.

باید دست از شعار دادن برداریم

قاضی‌زاده هاشمی با تاکید بر اینکه باید دست از شعار دادن برداریم، گفت: باید در هر استان به صورت هماهنگ عمل شود، در کشور مجمع ملی سلامت و در استان شورای عالی سلامت داریم ضمن اینکه خیرین و نمایندگان مجلس نیز در این زمینه فعالیت دارند و باید با همکاری و هماهنگی همه بخش‌ها فرهنگسازی در زمینه تولید غذای سالم در دستور کار قرار گیرد.

 وی تاکید کرد: هر چقدر تخت بیمارستانی و تجهیزات بسازیم حق مردم است و باید این کارها برای دسترسی عموم به خدمات درمانی انجام شود اما در این بین نباید از پیشگیری غافل باشیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه اقدامات زیادی باید در تامین امنیت غذایی مردم به وی‍ژه در استان اصفهان انجام گیرد، گفت: الگویی را در تهران در این زمینه استفاده کرده‌ایم که در اصفهان نیز کاربرد دارد و باید هر چه سریعتر اجرایی شود.

وی تاکید کرد: در اصفهان نسبت به قلیان و قلیان داران سخت می‌گیرید اما به نظر می‌رسد کارهای دیگری است که باید در اولویت قرار گیرد و با چشم غیر مسلح نیز دیده می‌شود.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به در پیش روبودن ایام نوروز گفت: باید در این ایام نسبت به فعالیت اغذیه فروشی‌ها نظارت بهتری داشته باشیم. در حوزه بهداشت محیط که نظارت بر توزیع را بر عهده دارد باید از بخش خصوصی استفاده کرد. این طرح با همکاری ۲۰ شرکت در تهران انجام شده که در کنار کاهش تصدی گری نتایج خوبی را نیز داشته است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: با استفاده از بخش خصوصی می‌توان نظارت بهتری را بر تولید و عرضه مواد غذایی داشته باشد.

کد خبر 337992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.