مدیریت شهری اصفهان نیاز به شوک برنامه‌ریزی دارد

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: مدیریت شهری اصفهان نیاز به شوک برنامه‌ریزی اجرایی دارد.

به گزارش خبرنگار  ایمنا، کوروش محمدی صبح امروز-چهارشنبه- در جمع خبرنگاران در تشریح جزییات سفر اعضای شورای شهر به پاریس گفت: با توجه به رکود حاکم در بخش‌های کارآفرینی، رونق کسب و کار و برنامه‌های مدیریت شهری اصفهان، سفر به فرانسه را برای اعضای شورا ضروری بود.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری اصفهان نیاز به شوک برنامه‌ریزی اجرایی دارد که برای تحقق آن به اطلاعاتی نیاز داریم تا مدیران و مسئولان شهری بتوانند سیاست‌گذاری‌های خوبی برای اداره شهر تدوین کنند، افزود: یکی از راهکارهای تدوین سیاست‌گذاری دقیق، استفاده از تجربیات شهرها و کشورهای موفق است، از این رو طی مذاکراتی با اتاق بازرگانی، هماهنگی‌های لازم برای سفر به فرانسه انجام شد، زیرا مدیریت شهری اصفهان برای برداشتن گام‌های اساسی در حوزه رونق اقتصادی، رونق کسب وکار و کارآفرینی نیاز دارد از تجارب موفق کشورهایی که امروز صاحب کرسی و سبک هستند، استفاده کند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: در اصفهان متاسفانه هیچ سبک معماری خاصی در ساخت و ساز وجود ندارد و در خیابان‌های این شهر نشانی از معماری مختص اصفهان دیده نمی‌شود، البته قرار نیست معماری اصفهان الگوبرداری از پاریس باشد، اما با توجه به اینکه در تمام خیابان‌های پاریس سبک معماری خاصی وجود داشت و به همه نشان می‌داد در خیابان های شهر پاریس قدم می‌زنند، لازم است اصفهان نیز صاحب سبک معماری شود.

وی با اشاره به توزیع متوازن خدمات شهری در پاریس تاکید کرد: در مدیریت شهر اصفهان باید نگرش جدیدی ایجاد شود و تجربه پاریس فرصت ارزنده‌ای بود تا بتوانیم فضایی که پاریس در آن به سمت معماری اصیل خود پیش رفته، در اصفهان ایجاد و معماری ایرانی را در اصفهان نهادینه کنیم.

محمدی با اشاره به بازدید از طرح سمپا، گفت: در این طرح یک پروژه مدیریت شهری در فضایی به مساحت دو میلیون و ۴۰۰ هزار مترمربع در مرکز شهر در حال اجرا است، در واقع زمینی در حاشیه رودخانه سن در حال تبدیل شدن به بزرگترین پروژه مدیریت شهری فرانسه است.

وی اظهارکرد: شهرداری و شورای شهر پاریس برای این پروژه حتی یک یورو  هزینه نکرده، در حالی که ناظر اصلی شهرداری است، زیرا سیستم فعال کردن مشارکت های مردمی و جذب سرمایه گذار در پاریس فعال است و تسهیلات خوبی به مشارکت‌کنندگان داده می شود. طرح سمپا برای ۱۵ هزار نفر شغل ایجاد می‌کند و دو میلیارد یورو ارزش‌افزوده در بردارد.

محمدی با بیان اینکه ترافیک در شهر پاریس بسیار خوب مدیریت می‌شود، تاکید کرد: در این سفر ترافیک آزار دهنده‌ای مشاهده نکردیم چون سیستم مدیریت حمل و نقل پاریس قوی عمل کرده و طبق آماری که اعلام شد ۷۰ درصد مردم پاریس خودروی شخصی ندارند، در واقع برای رفت و آمد ۷۰ درصد مردم از حمل و نقل عمومی برنامه ریزی شده است.

وی تصریح کرد: با شبکه شدن مترو امکان رفت و آمد به تمام نقاط پاریس وجود دارد، حمل و نقل عمومی با قیمت‌های ارزان ارائه می‌شود و در مقابل قیمت وسیله نقلیه شخصی و سوخت بسیار گران است و برای شهروندان استفاده از خودروهای شخصی به صرفه نیست.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در شهر پاریس آسیب‌های اجتماعی به چشم نمی‌آید، متکدی به ندرت دیده می‌شود و تعداد محدودی که وجود دارند نیز از حقوقی برخوردار هستند، حتی برای کارتن خواب‌هایی که ساماندهی نشده‌اند، حقوقی قائل می‌شوند، به این صورت که اگر شرایط توانمندسازی برای آنها وجود داشته باشد به زندگی باز می‌گردند در غیر این صورت برای آنها حقوق تعریف می‌شود.

کد خبر 337914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.