اصفهان در 20 سال گذشته منزوی شده است

رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر با بیان اینکه اصفهان ۲۰ سال است که روابط بین الملل ندارد و پیرو آن آسیب های کلانی دیده، گفت: ۲۰ سال تعطیلی دیپلماسی شهری در این کلانشهر، اصفهان را در دنیا منزوی کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کوروش خسروی صبح امروز(چهارشنبه) در جمع خبرنگاران به تشریح جزییات سفر اعضای شورای شهر به پاریس پرداخت و اظهارکرد: با توجه به تجربه فرانسه به ویژه شهر پاریس در زمینه بهبود و ارتقاء اکوسیستم کارآفرینی، سفر به این کشور برای استفاده از تجربیات و دستاوردهای آنان برنامه‌ریزی شد.

وی افزود: از یک سال پیش «رکسانا وزرا» با مشارکت شهرداری پاریس و با سرمایه‌گذاری یکی از سرمایه‌گذاران معروف مجموعه بزرگی به نام « station.f » را در شهر پاریس راه اندازی کرد، در این مجموعه هر آنچه یک اکوسیستم کارآفرین نیاز دارد، اعمال شده است، بازدید از این ایستگاه تجربه خوبی بود تا بتوانیم نمونه آن را در اصفهان اجرا کنیم.

رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: می‌توان این تجربه را در برج جهان نما در زمینی به وسعت ۲ هزار مترمربع پیرو مصوبه ستاد توسعه کارآفرینی شورای پنجم تا شهریور سال ۹۷ اجرایی کنیم.

وی با اشاره به بازدید از ایستگاه«F» مترو فرانسه گفت: این ایستگاه به همت خانم «رکسانا ورزا» به بزرگترین مرکز کارآفرینی دنیا بدل شده، رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان که همراه اعضای شورا بود، فضای کارآفرینی ایجاد شده در این ایستگاه را بی نظیر توصیف کرد.

خسروی با بیان اینکه ایستگاه «F» مترو با وسعت ۳۴ هزار مترمربع در حال حاضر با یک هزار استارت‌آپ کار می‌کند، گفت: این مجموعه در بخش اول نسبت به ارائه خدمات به کارآفرینان و استارت آپ‌ها فعالیت و در بخش دوم مکان‌هایی برای دوره های آموزشی و ارائه انواع خدمات مشاوره ای فراهم می‌کند.

این عضو شورا ادامه داد: سال آینده طی بازدیدهای تیم‌های مختلفی که می‌تواند از سوی ایران صورت گیرد، دانش مدیریتی «F»  در کشور رسوخ خواهد کرد. یستگاه «F» فرانسه پذیرای سه هزار کارآفرین است، که می توانیم از این تجربه برای کارآفرینی و اشتغال در شهر اصفهان کمک کنیم.

خسروی با بیان اینکه ۲۵ درصد از استارت آپ‌های مستقر در این ایستگاه غیر فرانسوی هستند، اظهار امیدواری کرد: شهر اصفهان با الگو برداری از این طرح موفق بتواند نخستین نمونه ایستگاه «F» را راه اندازی و این ایده در سایر شهرهای کشور تسری پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری اصفهان باید روابط بین الملل خود را تقویت کند، گفت: متاسفانه اصفهان ۲۰ سال است که روابط بین المللی ندارد و پیرو آن آسیب های کلانی دیده است، ۲۰ سال تعطیلی دیپلماسی شهری در این کلانشهر، اصفهان را در دنیا منزوی کرده است، در حالی‌که یکی از دستاوردهای تعاملات بین المللی مبادله هیئت‌های تجاری بین شهر اصفهان و سایر شهرهای دنیا است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بازدید از موسسه متقا گفت: زمین بزرگی به مساحت ۱۰ هزارمترمربع که در گذشته به عنوان پارکینگ حمل و نقل عمومی از آن استفاده می‌شد، با یک طراحی، تا عمق ۲۱ متری حفاری شد و دو طبقه پارکینگ زیر زمین و یک طبقه تعمیرگاه برای وسایل حمل و نقل عمومی احداث شده، علاوه بر این واحدهای مسکونی و اداری نیز در شش طبقه بر روی طبقات زیرین ساخته شده بود.

خسروی با بیان اینکه تمام هزینه‌های پروژه از محل فروش دفاتر اداری و مسکونی تامین شده بود، گفت: در مرکز پروژه نیز باغ های افقی و عمودی برای توسعه فضای سبز ایجاد و در آن از گیاهان و درختان کم آب بر استفاده شد.

رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: دیدن پروژه و ابعاد آن از یک سو و مقیاس پروژه از سوی دیگر قابل توجه بود، البته اینکه بخواهیم هم مدیریت شهری و هم سرمایه گذار را در شهر اصفهان متقاعد کنیم که در مقیاس بزرگ پروژه ای تعریف کنند تا حدودی دشوار است، ما ایرانیان دایم خودمان را تخریب می کنیم و از این کار لذت هم می‌بریم.

خسروی خاطرنشان کرد: نکته قابل توجه در مترو پاریس این بود که مردم در این وسیله نقلیه سرشان به گوشی گرم بود و کتابی نمی‌خواندند در حالی که تصور می‌کنیم تنها مردم ایران اینگونه رفتار می‌کنند.

کد خبر 337906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.