ایران آماده تبادل نظر برای حل مسالمت آمیز مشکلات منطقه است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار وزیر خارجه اسپانیا آمادگی ایران را برای تبادل نظر در حل مسالمت آمیز مشکلات منطقه طبق قوانین بین‌المللی اعلام کرد و گفت: راه حل مشکلات منطقه ای، سیاسی است و سرنوشت منطقه را باید به مردم آن واگذار و از دخالت بیگانگان جلوگیری کرد.

به گزارش ایمنا، علی اکبر ولایتی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار «آلفونسو داستیس» وزیر خارجه اسپانیا به مناسبات دو کشور اشاره کرد و گفت: منطقه حساس خاورمیانه نیاز به یک نوع مشارکت و محافظت همگانی جهانی برای حل مسائل مهم دارد و خوشحالیم که اروپا به طور عام و اسپانیا به طور خاص سیاست متفاوت و مثبت تری نسبت به کشورهای این منطقه دارند.

وی خاطرنشان کرد: روابط ایران و اسپانیا ۵۰۰ ساله است و ما خاطرات خوبی از اسپانیا داریم. وقتی که وزیر خارجه بودم بارها به اسپانیا سفر کردم و در دوران سخت و حساس جنگ تحمیلی، همکاری های این کشور با ایران تحت تاثیر مسائل حاشیه ای قرار نگرفت.

ولایتی با بیان این که برای ما مهم است که دوستان قدیمی خود را فراموش نکنیم، گفت: آنهایی که حساسیت خاورمیانه را نمی دانند بیشتر از منطقه به خودشان ضرر می زنند. بعد از گذشت چندین سال که این منطقه از دخالت بیگانگان ضررهای زیادی دیده است، همه به این نتیجه رسیده اند که راه حل مشکلات منطقه ای، سیاسی است و نه نظامی و اینکه باید سرنوشت منطقه را به مردم آنها واگذار و از دخالت بیگانگان جلوگیری کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: دیدیم که بهم ریختگی منطقه خاورمیانه بر کل اروپا و اسپانیا هم تاثیر گذاشت، لذا آماده تبادل نظر برای حل مسالمت آمیز مشکلات طبق قوانین بین‌المللی هستیم تا آرامش و ثبات به منطقه بازگردد.

به گزارش ایمنا، آلفونسو داستیس شامگاه سه شنبه - ۱ اسفند-  در راس هیأتی از نمایندگان کنفدراسیون کارفرمایان و اتاق بازرگانی اسپانیا وارد تهران شد. وی هدف سفر رسمی‌ سه روزه اش  به ایران را تقویت روابط دوجانبه با یک کشور مهم در منطقه خاورمیانه و کمک برای کاهش تنش ها در این منطقه اعلام کرده است. 

منبع: ایرنا

کد خبر 337905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.