برپایی تور خوراسگان‌گردی در فرهنگسرای کوثر

مدیر فرهنگسرای کوثر از اجرای طرح گردشگری محله برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری خوراسگان واقع در منطقه ۱۵ اصفهان خبر داد.

حمیدرضا مکارمی در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: منطقه ۱۵ اصفهان دارای جاذبه‌های گردشگری فراوان اما ناشناخته‌ای است و در راستای آشنایی با این جاذبه ها، چند هفته‌ای است که فرهنگسرای کوثر، وابسته به معاونت فرهنگی منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان، بحث برپایی تورهای گردشگری محله را اجرایی کرده است.

وی تصریح کرد: در دور نخست تور گردشگری محله که با استقبال بسیار مردم روبرو شد از "حمام نقاشی" که قدمتی نزدیک به ۷۰۰ سال دارد بازدیدی صورت گرفت. جالب این که این حمام هنوز فعال است و طبیبان بسیاری استحمام در این مکان را تجویز می کنند. همچنین گردشگران از منار راران با قدمت ۵۰۰ سال و امامزاده ابوالعباس نیز بازدید کردند و از اطلاعات راهنمای حاضر در تور بهره بردند. تور گردشگری، چهارشنبۀ هر هفته برپا می‌شود و در برنامه های آتی این تور، بازدید از حمام‌های دیگر منطقه، برج های کبوتر گورت و ... را نیز در نظر گرفته ایم.

مکارمی با اعلام اینکه خوراسگان، قطب خاتم کشور است، ادامه داد: تراکم بسیار کارگاه‌های خاتم سازی در این منطقه، یک ویژگی منحصر به فرد در کل کشور است و به همین دلیل در تور گردشگری، بازدید از چند کارگاه خاتم نیز گنجانده شده است. درصددیم که هفتۀ فرهنگی خاتم را هم برگزار کنیم تا ضمن شناسنامه‌دار شدن کارگاه های کوچک منطقه، مردم هم با تولیدکنندگان که بعضا توزیع سراسری خاتم به کل کشور را برعهده دارند، آشنا شوند و میراث فرهنگی استان نیز برای ساماندهی به این کارگاه‌ها وارد عمل شود.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های فرهنگی این فرهنگسرا گفت: ایجاد "گذر فرهنگی" که سرآغاز آن برپایی نمایشگاهی با عنوان "خیابان هنر" در فضای بیرونی فرهنگسرا بود از دیگر برنامه‌های این مجتمع فرهنگی است و ثبت نام کلاس هایی مثل خبر نویسی، عکاسی با موبایل، عکاسی با دوربین حرفه ای و... هم در این فرهنگسرا آغاز شده که در صورت رسیدن به حد نصاب، شاهد برپایی آن در هفتۀ جاری خواهیم بود.

کد خبر 337899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.