فدا شدن در راه ولایت مهمترین آموزه مکتب فاطمی است

لنجان-امام جمعه باغبادران گفت: پیام حضرت زهرا (س) بی تفاوت نبودن حاکمان و مردم نسبت به ارزش‌ها بوده و باید توجه داشت که بی‌تفاوتی باعث رخنه و نفوذ شیاطین در جامعه و انحراف جامعه از مسیر ارزش‌ها می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام علیرضا فرهنگ شامگاه سه شنبه در جمع عزاداران فاطمی در شهر باغبادران با بیان اینکه زندگی پر فراز و نشیب حضرت زهرا(س) می‌تواند یک الگوی عملی برای همه آزادگان عالم باشد، اظهار کرد: ابعاد زندگی حضرت را می‌توان در ابعاد مختلف اعتقادی، عبادی، اخلاقی، سیاسی، فردی و اجتماعی تقسیم‌بندی کرد.

وی افزود: سیره سیاسی حضرت فاطمه زهرا(س) از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، چرا که مشی این بانوی بزرگ در مباحث سیاسی، اعتراض و بی‌اعتنایی به دستگاه ظلم بود.

امام جمعه باغبادران با بیان اینکه گریه های زیاد حضرت زهرا از بیان اعتراض بود تصریح کرد: بعد از رحلت پیامبر راه‌های مبارزه حضرت زهرا(س) با غاصبان زمان، تهدید و در بعضی شرایط نفرین بود و تا پای شهادت نیز بر موضع خود استوار ایستادند و در این راه ظلم های بسیار کشیدند.

وی با بیان اینکه گریه حضرت از روی اعتراض و بیدار کردن جامعه خفته بود، ادامه داد: گریه‌های بی امان حضرت زهرا(س) بزرگان مدینه را بر آن وا داشت تا جمع شوند و به حضور امیر المؤمنین علی(ع) بروند تا از گریه‌های شب و روز حضرت فاطمه شکایت کنند چراکه ایشان خواب و آرامش را از بزرگان مدینه ربوده بود و آن‌ها از حضرت علی(ع) خواستند تا حضرت یا شب گریه کند و یا روز.

فرهنگ اضافه کرد: قرار داشتن خانه حضرت زهرا(س) در کنار مسجد، نوعی مقر حکومتی محسوب می‌شد چرا که زنان مدینه با رفت و آمد در منزل ایشان، مطالب را به شوهرانشان منتقل می‌کردند و این موضوع سبب لرزش پایه‌های حکومت غاصبان شده بود و آنها را دچار استیصال می‌کرد.

وی عنوان کرد: غاصبان از گریه‌های فاطمه زهرا(س) احساس خطر می کردند و در تلاش بودند به هر نوع ممکن مانع ادامه این روند شوند، چراکه ممکن بود سبب بیداری مردم شود.

 امام جمعه باغبادران خاطرنشان کرد: یکی دیگر از روش‌های حضرت زهرا(س) خطبه خوانی و رسوا کردن حاکمان غاصب بود، ایشان با حضور در اجتماع برای رسوا کردن دستگاه 40 روز دست فرزندانش را می گرفت و در منزل انصار و مهاجر می‌رفت تا بیدارشان کند.

وی افزود: حضرت فاطمه(س) مدتی نیز در سکوت سیاسی بودند، ایشان بعد از یک دوره تلاش به مرتبه سکوت معنادار رسیدند، تا جایی که حاکمان غاصب برای رضایت دورغین از ایشان اجازه ورود خواستند، اما حضرت راهشان نداد تا متوسل به حضرت علی (ع) شدند، اما حضرت زهرا(س) با نهیبی آنان را مواخذه کرد.

فرهنگ با بیان اینکه حضرت زهرا(س) با استکبار، نفوذ و نفاق مبارزه کردند، تصریح کرد: یکی دیگر از راه‌های بیداری جامعه توسط حضرت زهرا(س) بیدار کردن زنان جامعه بود و باید توجه داشت برای نفوذ و بیدار کردن مردان آگاهی دادن و رشد سیاسی زنان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زمانی که حال حضرت زهرا(س) وخیم شد زنان مدینه بر بالین ایشان حضور یافتند، اما فاطمه(س) از موقعیت ایجاد شده استفاده کرد و از درد خود حرفی نزدند بلکه از کوتاهی مردان آنان از ولایت سخن گفتند و گلایه کردند.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) شهیده راه ولایت شد، گفت: وصیت حضرت فاطمه(س) سیاسی_عبادی  بود به طوری که ایشان تاکید داشتند تا کسانی که در حقشان ظلم کرده اند در تشییع شرکت نکنند و حتی قبر ایشان نیز مخفی شد تا آیندگان بدانند که چه ظلمی به ولایت امیرالمومنین علی(ع) شده است.

کد خبر 337860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.