دمای ۱۵ درجه زیر صفر و ورزش باد ۱۰۰ کیلومتری در محل سقوط هواپیما

رییس هیأت کوهنوردی استان اصفهان گفت: دما در محل سقوط هواپیمای مسافربری شرکت آسمان ۱۵ درجه زیر صفر و سرعت باد ۱۰۰ کیلومتر در ساعت است.

مهدی نصر اصفهانی که از شب گذشته در منطقه سقوط هواپیمایی مسافربری شرکت آسمان مستقر شده است، در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: چهار اکیپ کوهنوردی در منطقه حضور دارند و نخستین گروه چهارنفره کوهنوردان استان اصفهان ساعت ۱۰ صبح امروز به ارتفاع ۴۰۰۰ متری اعزام شدند.

وی با اشاره به شرایط بسیار نامساعد جوی در ارتفاعات افزود: دما در محل سقوط هواپیما ۱۵ درجه زیر صفر و سرعت باد ۱۰۰ کیلومتر در ساعت است.

نصر ادامه داد: لاشه و بال‌های هواپیما به دو قسمت تقسیم شده و روی دامنه کوه افتاده است. شرایط بسیار سخت است و در حال اعزام کوهنوردان دیگری به ارتفاعات هستیم.

رییس هیأت کوهنوردی استان اصفهان گفت: صرفاً کوهنوردانی که هیمالیانورد و اورست‌نورد باشند می‌توانند به عملیات جستجو کمک کنند و حتی پرواز بالگرد بر فراز ارتفاعات نیز به سختی صورت می‌گیرد و کوهنوردان خودشان را از بالگرد به پایین می‌اندازند تا بتوانند مأموریت خود را انجام دهند.

وی با بیان اینکه طبق اعلام هواشناسی، احتمال بارندگی در عصر امروز وجود دارد، اظهار کرد: کوهنوردان در حال تجهیز خود در ارتفاعات هستند تا جستجو را ادامه داده و اجساد را جمع‌آوری و به پایین انتقال دهند.

نصر از حضور ۶۰ کوهنورد سازمان‌یافته در محل سقوط هواپیمای مسافربری و حضور کوهنوردان تکاور ارتش در این محل خبر داد.

کد خبر 337855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.