آغاز ثبت نام الکترونیکی نهال رایگان از سوم اسفندماه

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: شهروندان برای دریافت نهال رایگان می توانند از سوم تا سیزدهم اسفند ماه در سایت سازمان پارکها و کانال تلگرامی @isfnahalbot ثبت نام کنند.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، فروغ مرتضایی ن‍ژاد اظهارکرد: سامانه ثبت نام برای دریافت نهال رایگان از طریق سایت سازمان پارک ها و فضای سبز به آدرس: Isfahan.ir/parkha و یا آدرس تلگرامی @isfnahalbot از تاریخ سوم تا سیزدهم اسفند ماه سال جاری فعال می شود.

 وی با بیان اینکهمحور برنامه های امسال با هدف حفظ درخت و شعار "حفظ درخت، تداوم حیات" است، افزود: شهروندان می توانند با مراجعه به سایت و مطالعه فایل آموزشی که مشخصات نهال های موجود در لیست و اطلاعات فنی کاشت نهال در آن درج شده اقدام به ثبت درخواست فقط دو اصله نهال کنند، افزود: شهروندان می توانند در صورت بروز هرگونه اشکال در مراحل ثبت نام با شماره تلفن ۲۴ ساعته سازمان فاوا ۰۳۱۳۶۱۳۷ داخلی یک تماس حاصل کنند.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه  اضافه کرد: محل توزیع نهال در فرهنگسراهای مناطق پیش بینی شده و کارشناسان متخصص فضای سبز و کشاورزی در دو شیفت صبح و بعد ازظهر از ۱۵ تا ۲۲ اسفندماه در محل های مذکور حضور می یابند و اطلاعات فنی لازم را به شهروندان ارایه می کنند.

وی با تاکید بر نهادینه شدن فرهنگ درختکاری به منظور حفاظت از گنجینه ملی ادامه داد: درختکاری فعالیتی اثربخش برای حفاظت از محیط زیست و تضمین زندگی آیندگان محسوب می شود، اقدامی که با نهادینه شدن و ارتقاء فرهنگ عمومی نسبت به اهمیت و جایگاه طبیعت می تواند راهگشای حفظ منابع طبیعی به عنوان گنجینه ملی کشور باشد.

مرتضایی نژاد با بیان اینکه باید برای حفظ محیط زیست و افزایش مشارکت همگانی در کاشت درخت و حفاظت از آنها فرهنگسازی کرد، تصریح کرد: از ۱۵ تا ۲۲ اسفندماه هفته منابع طبیعی و نخستین روز این هفته با عنوان روز درختکاری نامگذاری شده است تا با کاشت گونه های مختلفی از درختان در این روز فرهنگ درختکاری در کشور نهادینه و در بهبود محیط زیست، پاکسازی، تلطیف هوا و کاهش آلاینده ها در کلانشهرها گام های موثری برداشته شود.

وی با بیان این مطلب که روز درختکاری بهانه ای برای پاسداشت حقوق شهروندی است، عنوان کرد: امروزه ارزش والای درختان در حیات زمین برای کسی پوشیده نیست، توصیه های بسیاری از گذشتگان درباره ارزش درخت و درختکاری برای ما به یادگار مانده است.

به گزارش ایمنا، شهروندان می توانند برای کسب اطلاعات کارشناسی مرتبط با در ختکاری و فضای سبز با تلفن ۲۴ ساعته سازمان پارکها ۳۲۶۷۰۷۰۶ تماس حاصل کنند.

کد خبر 337837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 44
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد شکیبایی IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۱
    2 1
    خواهشمند است برای فضاهای بزرگتر تعداد بیشتری عرضه شود .من حدود ۳۰ عدد احتیاج دارم غیر مثمر.مرسی
  • طاهره مهرعلی IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
    2 2
    لطفاتعدا ددرختهاروافزایش بدین چون برای همه یاعضای خانوادم می خوام اوناهم جزخودموشوهرمتلگرام ندارن بایدچیکارکرد
  • ملیحه سیلانی IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
    6 0
    سلام کارتون بسیار عالی وباعث خوشحال امیدوام تداوم داشته باشه