الگوهای رفتاری شهروندان را تغییر دهیم

یک کارشناس اقتصاد شهری گفت: برای رسیدن به توسعه پایدار شهری نیاز به یک آگاهی همه جانبه در راستای رعایت قوانین و حاکمیت آن و توجه به مسائل زیست محیطی داریم.

رضا نصر اصفهانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: توسعه پایدار به معنای ارتقاء کیفیت زندگی شهری با در نظر گرفتن منافع نسل‌های بعدی است به گونه‌ای که بدانیم شهر و منافع آن تنها متعلق به یک شخص نیست.

وی ادامه داد: بر همین اساس برای رسیدن به توسعه پایدار شهری نیاز به یک آگاهی همه جانبه در راستای رعایت قوانین و حاکمیت آن و توجه به مسائل زیست محیطی داریم که تنها برخی از جوامع به آن رسیده‌اند.

عضو هیئت علمی دانشگاه هنر اصفهان عنوان کرد: به طور مثال هوای شهر لندن در دهه ۵۰ میلادی، بسیار آلوده بود و برای مسئولان و شهروندان آن، کسب منافع مالی از هر مسئله ای مهمتر به نظر می‌رسید، اما به مرور زمان این شهر در مسیر توسعه پایدار قرار گرفت و در جهت حفظ الزامات زیست محیطی قدم برداشت، پس از آن نیز بر روی مزیت‌های شهر تمرکز کرده و برنامه ۳۰ ساله برای پیشرفت آن تدوین شد، بنابراین مدیریت شهری اصفهان نیز باید تصمیمات بلندمدت تری برای تحقق توسعه پایدار شهری بگیرد.

نصر اصفهانی با تاکید بر اینکه برای رسیدن به شرایط ایده آل در زمینه توسعه پایدار نباید مسیرهای تجربه شده را تکرار کنیم، گفت: تغییر الگوهای رفتاری شهروندان نیز باید مدنظر گرفته و آموزش‌ها از دوران کودکی شروع شود تا کودکان به معلمان انضباطی بزرگترها تبدیل شوند و در نهایت شهروندان بتوانند با رعایت انصاف و ادب از ساز و کار مدیریت شهری انتقاد کرده و راهنمایان خوبی برای مسئولان شهری باشند.

وی خاطرنشان کرد: در جامعه توسعه یافته حجم نرده‌های سطح شهر کم شده و خط‌کشی‌ها جایگزین آن می‌شود، زیرا ساکنان این شهر به خوبی دریافته اند که برای رعایت نظم و انضباط الزاما نیازی به موانع فیزیکی ندارند.

کد خبر 337755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.