۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰
یک توصیه ایمنی در ساختمان سازی

مدیر سیما و منظر شهری شهرداری اصفهان گفت: از نظر سیمای شهری و ضوابط آتش نشانی استفاده از چوب برای نمای ساختمان‌ها توصیه نمی‌شود، البته از بعضی چوب‌ها که گواهی استاندارد مقاومت در برابر حرارت را دارد، می‌توان به صورت محدود در نمای ساختمان استفاده کرد.

محمد عقیلی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: مطابق بخشنامه مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه کشور، مصالحی که توسط دستگاه‌های اجرایی، مهندسان مشاور و پیمانکاران در پروژه‌های ساختمانی استفاده می‌شود، باید با رعایت ضوابط و مقررات "کنترل آتش" باشد.

وی با بیان اینکه گواهینامه واکنش در برابر آتش مطابق ضوابط مقررات ملی ساختمان بوده و سازمان آتش‌نشانی پیگیر تحقق آن است، گفت: برای دریافت این گواهینامه رعایت مواردی همچون فاصله بین طبقات مهم است تا هنگام وقوع حریق، آتش به آسانی از یک طبقه به طبقات دیگر سرایت نکند، همچنین استفاده‌نکردن از مصالح آتش‌زایی همچون چوب در نمای ساختمان مورد تاکید است.

رییس اداره طراحی شهری شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه چوب مصالح خوبی برای نمای ساختمان نیست، اظهارکرد: از نظر سیمای شهری و ضوابط آتش نشانی استفاده از چوب برای نمای ساختمان‌ها توصیه نمی‌شود، البته از بعضی چوب‌ها که گواهی استاندارد مقاومت در برابر حرارت را دارد، می‌توان به صورت محدود در نمای ساختمان استفاده کرد.

وی با بیان اینکه باید چوب در نمای ساختمان، توزیع هماهنگ داشته باشد، افزود: طبق طرح تفصیلی از چوب استاندارد تنها در بخش‌های محدودی از نما بین پنج تا ۱۰ درصد با لحاظ منطق معماری می‌توان استفاده کرد.

عقیلی تصریح کرد: وظیفه نظارت وکنترل اجرای طرح‌های تصویب شده برای نمای ساختمان‌ها، بر عهده ناظران معماری و عمرانی شهرداری‌های مناطق است.

کد خبر 337750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.