صعود به ارتفاعات سمیرم حتی در تابستان مشکل است

رییس هیأت کوهنوردی استان اصفهان با اشاره به اعزام دو تیم کوهنوردی از سمیرم و اصفهان به محل حادثه سقوط هواپیمای مسافربری گفت: این کوهنوردان به دلیل شرایط خاص و نامساعد جوی هنوز موفق به صعود به ارتفاعات نشده‌اند.

مهدی نصر اصفهانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با تسلیت سانحه دلخراش سقوط هواپیمای مسافربری مسیر تهران - یاسوج در رشته‌کوه‌های دنا در شهرستان سمیرم، اظهار کرد: متأسفانه صبح امروز هواپیمای مسافربری با ۶۶ مسافر و خدمه در ارتفاع ۴۰۰۰ متری در خط الرأس دنا در ۱۲۰ کیلومتری پادنا، از توابع شهرستان سمیرم سقوط کرد.

وی با بیان اینکه صعود به این ارتفاعات اصلاً در توان افراد غیر فنی و ناآشنا به کوهنوردی نیست، افزود: گروهی ۴۰ نفره از کوهنوردان هیأت کوهنوردی شهرستان سمیرم و تیمی ۲۲ نفره از کوهنوردان شهرستان اصفهان به محل حادثه اعزام شده‌اند، اما به دلیل شرایط نامساعد جوی و بارش در منطقه و برخی ناهماهنگی‌ها در بحث امدادرسانی، تا کنون موفق به صعود به ارتفاعات نشده‌اند.

رییس هیأت کوهنوردی استان اصفهان ادامه داد: شرایط ارتفاعات سمیرم به گونه‌ای است که حتی در تابستان نیز صعود به این ارتفاعات بسیار مشکل و منطقه صعب‌العبور است و شرایط صعود در فصل زمستان به مراتب سخت‌تر است.

نصر اصفهانی با اشاره به احتمال بالای درگذشت تمام سرنشینان این هواپیما گفت: در این شرایط کسی برای زنده‌یابی به محل حادثه نمی‌رود و در این شرایط، حفظ جان کوهنوردانی که به منطقه اعزام شده‌اند برای ما بسیار مهم است، بنابراین باید مراقب باشیم و برای صعود تا مساعد شدن شرایط جوی صبر کنیم.

وی در پاسخ به اینکه آیا انجام عملیات نجات کوهنوردان در این کوه در گذشته هم سابقه داشته یا خیر، اظهار کرد: شاید در گذشته عملیاتی در مقیاس بسیار کوچک‌تر اتفاق افتاده باشد، اما ابعاد فاجعه امروز بسیار گسترده و دلخراش است و قابل مقایسه با حوادث احتمالی گذشته نیست.

کد خبر 337716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.