مراسم تکریم و معارفه مدیر مجتمع مطبوعاتی اصفهان برگزار شد

شامگاه یک شنبه مراسم تودیع و معارفه مدیر مجتمع مطبوعاتی اصفهان با حضور جمعی از اعضای شورای شهر اصفهان و اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عصر امروز حسن آمهدی، مدیر سابق مجتمع مطبوعاتی اصفهان در جلسه تکریم و معارفه مدیر مجتمع مطبوعاتی اصفهان در جمع برخی از اعضای شورای شهر اصفهان، اصحاب رسانه، مدیران نشریات و خبرگزاری‌های استانی گفت: رسانه ها در چهار بخش اساسی توسعه فرهنگی، بهبود شیوه و سطح زندگی مخاطبان، شکل گیری و جهت دهی افکار عمومی و ارتقاء علم و دانش نقش بسزایی دارند.

وی افزود: اگر مدیران فرهنگی و رسانه ای بتوانند با نگاه واقع بینانه و منصفانه مشکلات جامعه را بشناسند و با کشف و معرفی توانمندی ها و ارائه راهکار های موثر در راستای حل معضلات قدم برداند، مطمئنا رشد و بالندگی جامعه را رقم می زنند.

آمهدی خاطر نشان کرد:مجتمع فرهنگی مطبوعاتی اصفهان به عنوان یکی از مراکز فعال رسانه ای و پایگاهی برای رشد و اعتلای فرهنگ در سطح استان توانسته با برگزاری دوره های آموزشی و نشست های متعدد با حضور پررنگ هیئت مدیره و سایر رسانه ها موجبات تولید محتوای رسانه ای را برای اصحاب رسانه ای فراهم کند.

وی راه اندازی کتابخانه تخصصی برای اصحاب رسانه، سالن آموزش و ورزشی، برگزاری همایش های نیم روزه و ارائه گواهی نامه دوره های آموزشی، استقرار دستگاه خود پرداز بانک شهر، برگزاری دوره های فرهنگی و تفریحی، همایش روز خبرنگار و برگزاری نماز جماعت را از جمله فعالیت های صورت گرفته در این مجتمع برشمرد.

مدیر سابق مجتمع مطبوعاتی گفت: راه اندازی اتوماسیون اداری و پرتال مجتمع، برقراری اتصال اینترنت، راه اندازی سایت آموزشی وتجهیز سایت، تدوین سر فصل های دوره های آموزشی کوتاه مدت و بلند مدت از جمله فعالیت های پژوهشی و فناوری این مجتمع بوده است.

وی با اشاره به ایرادات فنی و عمرانی موجود در ساختمان مجتمع مطبوعاتی اصفهان افزود: تکمیل برخی از واحدهای اداری، تجهیز کپسول های آتش نشانی، پیگیری به منظور رفع عیوب ساختمان، قرار گیری مجتمع تحت بیمه های آتش سوزی، خسارت و ثالث و راه اندازی پارکینگ خودروها از  دیگر اقدامات در این مدت دو سال بوده است.

همچنین احمدرضا دُهانی، مدیر منصوب شده مجتمع مطبوعاتی اصفهان در این مراسم با اشاره به فعالیت های ارزشمند صورت گرفته گفت: یکی از مهم ترین کارهای باقی مانده در این مجتمع مهیا کردن غرفه هایی برای توزیع روزنامه ها است.

وی افزود: وعده دیگری که با کمک هیئت مدیره برقرار می شود، برگزاری کلاس ها و برنامه های آموزشی برای ارتقای سطح علمی و فرهنگی همکاران اصحاب رسانه خواهد بود.

انتقال فعالیت های فرهنگسرای رسانه به مجتمع مطبوعاتی

همچنین ایمان حجتی، مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان نیز در این مراسم گفت: در حوزه رسانه با همکاری و همدلی اداره ارتباطات و معاونت فرهنگی، اتفاقات شایسته ای رقم خواهد خورد.

وی افزود: برای ارتقاء فضای مجتمع مطبوعاتی، انتقال فعالیت های فرهنگسرای رسانه به این ساختمان را در دست بررسی داریم؛ مجموع مسائل و فعالیت های فرهنگسرای رسانه و مجتمع مطبوعاتی می تواند این مکان را به قرارگاه مناسبی برای فعالیت های مطبوعاتی، فرهنگی و آموزشی مبدل کند.

حجتی خاطر نشان کرد: آنچه که در این مجتمع نیاز است تا به آن توجه شود، برگزاری رویدادهای رسانه ای، همایش ها و سمینارهای آموزشی و ایجاد نقطه پیوندی بین اعضای این مجتمع در جهت ارتقاء  فضای رسانه ای شهر است.

جایگاه و کرامت خبرنگار باید حفظ شود

در ادامه امیر احمد زند آور، عضو شورای شهر اصفهان پیش از سخنان خود از حاضران خواست برای احترام به روح قربانیان حادثه سقوط هواپیما یک دقیقه سکوت کنند.

وی افزود: اعضای شورای شهر با نقد موافق هستند اما مظلومیت هایی را نسبت به مجموعه شهری و شهرداری احساس کرده ایم که باید متذکر شوم، همکاری و همدلی خوبی بین کارکنان شهرداری و مدیریت شهری و شورای شهر برقرار است.

زندآور با اشاره به اینکه تخریب یک حرکت غیر اصولی و غیر اخلاقی است، گفت: تخریب با اخلاق خبرنگاری و مطبوعاتی سازگاری ندارد و همراهی و همکاری با مدیریت شهری را از همه اصحاب رسانه انتظار داریم.

وی خاطر نشان کرد: اصحاب رسانه افراد ارزشمندی هستند و قصد داریم که در این دوره مدیریت، جایگاه و منزلت آنها را بهتر بشناسیم و قول می دهیم که فضای مطبوعات را عوض کنیم.

زندآور با قدردانی از خدمات آقای آمهدی گفت: آقای دُهانی که در مدیریت این مجتمع منصوب شده اند باید منشاء خدمات بیشتری باشند و شهرداری و شورای شهر خود را جزء این مجتمع می دانند و همه باید احساس مسئولیت کنند.

وی با اشاره به اینکه جایگاه، منزلت و کرامت خبرنگار باید حفظ شود، گفت: شهرداری با اصحاب رسانه همراهی می کند و حتی اگر مصوبه ای نیاز باشد تا مطبوعات اصفهان را زبانزد کشور کنیم، این را مد نظر قرارخواهیم داد.

زندآور اظهار کرد: در فضای رسانه و مطبوعات جای درگیری و دوگانگی نیست و حتی ما در این عرصه جناحی عمل نمی کنیم و شهرداری و شورای شهر درگیر مسائل حاشیه ای نخواهند شد چراکه هدف اصلی، پیشبرد اهداف و توسعه شهر است.

همچنین محمد عیدی، معاون شهردار در این مراسم گفت: برای آنکه جامعه با اخلاقی داشته باشیم باید آزادی قلم را نهادینه کنیم تا مطبوعات بتوانند به نقد مداوم ساختار ها و رفتارها بپردازند و اهداف متعالی جوانب بشری را پیش ببرند.

وی افزود: هر ساختاری که شکل می گیرد برای آنکه آینه تمام نمایی داشته باشد، وظیفه دارد زمینه فعالیت های مطبوعات را گسترده تر کند؛ خوشبختانه ما با وجود خانه مطبوعات اهالی رسان در کنار هم قرار می گیرند و به مباحث مختلف شهر یا کشور می پردازند.

به گزارش ایمنا، در پایان از زحمات حسن آمهدی، مدیر سابق مجتمع مطبوعاتی در مدت دو سال فعالیت در این سمت تقدیر و احمدرضا دهانی به سمت جدید مدیریت مجتمع مطبوعاتی اصفهان منصوب شد.

کد خبر 337715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.