صنعت کشور هنوز به صورت سنتی اداره می‌شود

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان گفت: بخش بزرگی از صنعت کشور هنوز بصورت سنتی اداره می شود و سرمایه گذار خود مدیریت و حسابداری، مسئولیت امور اداری و بازرگانی، خرید و فروش و نظارت بر تولید را برعهده دارد.

به گزارش ایمنا به نقل از شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان، محمدجواد بگی با بیان اینکه حجم بالای تمرکز کارآفرینان بر مقوله های متفاوت و حتی متضاد از یکسو سبب فشار مضاعف بر فعالان اقتصادی کشور شده است، افزود: به دلیل عدم تقسیم کار مناسب و تخصص گرایی، آنها از دستیابی به فناوری های روز و روش های نوین مدیریتی دور مانده اند.

وی ادامه داد: همه این موارد سبب کاهش رقابت پذیری، افزایش بهای تمام شده محصولات و افت سطح کیفی و کاهش نوآوری در ارائه محصولات شده است.

 مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان با انتقاد از استقرار مدیریت سنتی در بخش قابل توجهی از شرکت ها و بنگاه های اقتصادی استان اصفهان و کشور، گفت: اصلاح ساختار مدیریتی صنایع و بخش های تولیدی و استفاده از فناوری های نوین مدیریتی از گام های ضروری است که موجب پیشرفت صنعت کشور، ارتقای سطح کیفی محصولات و افزایش قدرت رقابت پذیری تولید داخلی می شود.

وی اصلاح نحوه مدیریت شرکت ها و بنگاه های اقتصادی از شیوه سنتی به شکل مدرن و مطابق با علوم روز مدیریتی را ضروری دانست و گفت: سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور و شرکت شهرک های صنعتی اصفهان گام هایی در جهت ارتقای سطح دانش مدیریتی مدیران و کارکنان شرکت های مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی با دوره های آموزشی هدفمند برداشته اند.

وی از برگزاری بخش قابل توجهی از این دوره های آموزشی به صورت رایگان خبر داد و افزود: این شرکت با پرداخت بیش از ۸۰ تا ۱۰۰ درصد هزینه های دوره های آموزشی ویژه فعالان اقتصادی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان یا کارکنان آنها گام مهمی در اصلاح شیوه مدیریت صنایع استان برداشته است.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی اصفهان اظهارکرد: فرهنگ سازی مبتنی بر کاهش ضایعات، افزایش بهره وری و ارتقای کیفی محصولات در حوزه صنعت الزامی است و باید مراکز تحقیق و توسعه صنایع کوچک با توجه به میانگین عمر سه ساله محصولات تولیدی در این حوزه، فعال باشند.

کد خبر 337506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.