تعداد زنان سرپرست خانوار روی مرز هشدار/ بی‌خانمانی زنان، اورژانسی رسیدگی شود

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: حدود سه میلیون زن سرپرست خانوار در کشور زندگی می کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از خانه ملت، همایون هاشمی در خصوص هشدارها نسبت به افزایش زنان بی خانمان در کشور، گفت: در شرایطی که تعداد زنان سرپرست خانوار در کشور افزایش پیدا کند، تعدادی از همین زنان دربستر زمان دچار آسیب های ثانویه شده که بخشی از این آسیب ها شامل بی خانمانی و یا مهاجرت های اجباری است.

نماینده میاندوآب، شاهین دژ و تکاب درمجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه حدود سه میلیون نفر زن سرپرست خانوار در کشور زندگی می کنند، افزود: متاسفانه سال به سال به تعداد زنان سرپرست خانوار اضافه می شود، معمولا در مباحث اجتماعی باید به علامت‌ها نیز توجه کرد، در حال حاضر در برخی نقاط میزان بروز و ظهور طلاق نزدیک به میزان ازدواج است؛ همچنین میزان ازدواج به طور کلی تمامی استان‌های کشور کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه خروجی افزایش پدیده طلاق منجر به افزایش آسیب‌های اجتماعی دوم و سوم می‌شود، تصریح کرد: پس از پدیده طلاق سه دسته انسان محصول این رخداد هستند که اولی زوجین، دسته دوم فرزندان طلاق و دیگری زنان سرپرست خانواری هستند که از زوج خود جدا شدند؛ بنابراین برخی اززنان سرپرست خانوار به جهت وجود مشکلات معیشتی و درآمدی وناتوانی درعدم تامین هزینه ها به سمت بی خانمانی حرکت می کنند.

هاشمی با تاکید براینکه ظرفیت اعتیاد در زنان بی‌خانمان افزایش پیدا می‌کند، گفت: مسئولان باید با قید فوریت مسئله زنان بی‌خانمان را به عنوان یک موضوع اورژانس اجتماعی در دستور کار بررسی و حل قرار دهند، درگذشته پدیده بی خانمانی مردان وجود داشت؛ اما درحال حاضر پدیده زنان بی‌خانمان نیز درجامعه بروز و ظهور پیدا کرده است که بی توجهی به آنها سبب بروز مفاسد دیگری می‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، افزود: دولت باید سه موضوع  پیش بینی، پیشگیری مداخله به هنگام را در آسیب‌های اجتماعی مد نظرقرار دهد.

کد خبر 337489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.