افزایش واردات صنعت نساجی به ۵۰۰ میلیون دلار

رییس انجمن کارفرمایان صنایع نساجی اصفهان با تاکید بر اینکه صنعت نساجی، نبض ایران است، گفت: واردات ۴۰۰ میلیون دلاری نساجی در سال ۹۵ به ۵۰۰ میلیون دلار در سال ۹۶ افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا حبیب ‌الله شاه‌ کرمی عصر امروز پنجشنبه- در مراسم افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه نساجی اصفهان، با بیان اینکه ۷۹۰۰ واحد صنعتی نساجی در کشور فعال است که ۱۰ درصد صنعت کشور را شامل می شوند، اظهار کرد: اشتغال صنعت نساجی کشور ۲۸۰ هزار نفر بوده که با احتساب پوشاک، به ۸۸۰ هزار نفر می رسد، همچنین ۲۵ درصد از کل واحدهای صنعتی استان در بخش نساجی فعال است که ۲۷ درصد اشتغال را در اصفهان ایجاد کرده اند.

وی صادرات صنعت نساجی کشور را ۸۸۰ میلیون دلار و واردات آن را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار اعلام کرد و افزود: ۹۱۰۰ واحد صنعتی در اصفهان فعال است که سهم صنعت نساجی در استان ۲۳۰۰ واحد است، از سوی دیگر صنعت نساجی ۲۵ درصد از واحدهای صنعتی استان را تشکیل می دهد که ۲۷ درصد اشتغال اصفهان را شامل می شود و ۱۱۷ هزار نفر در صنعت نساجی استان اصفهان اشتغال دارند.

رییس انجمن کارفرمایان صنایع نساجی اصفهان با تاکید بر اینکه با سرمایه‌گذاری اندک در صنعت نساجی می‌توان اشتغال‌ زایی قابل توجهی در کشور داشت، تصریح کرد: ۱۳ درصد اشتغال کل کشور در بخش نساجی است و بالای یک میلیون نفر در این صنعت فعال هستند.

وی با بیان اینکه صنعت نساجی، نبض ایران است، گفت: زمانی که نساجی خوب کار می کند سایر صنایع استان خوب عمل می کنند، اما امروز حال این صنعت خوب نیست.

شاه کرمی با اشاره به اینکه متوسط نرخ بیکاری اصفهان ۲.۶ درصد بالاتر از کشور است، اظهار کرد: نرخ بیکاری استان اصفهان ۱۵.۱ درصد است و ۵۰ درصد بیکاران، تحصیلکرده ها هستند، با این وجود پتانسیل های خوبی در صنعت نساجی اصفهان برای اشتغال وجود دارد.

وی با بیان اینکه منسوجات نساجی و کالاهای ایرانی کیفیت خوبی دارند اما در زمان فروش اتیکت خارجی دارند، گفت: در ایران ۳۰ هزار میلیارد تومان منسوجات مصرف می شود که ۱۱ هزار میلیارد تومان آن تولید داخل و ۲۰ میلیارد آن از طریق واردات، تامین می شود.

رییس انجمن کارفرمایان صنایع نساجی اصفهان با تاکید بر اینکه باید واردات داشته باشیم اما به صورت قانونی، گفت: تولیدکننده داخلی باید بهترین تولید را داشته باشد. اگر به فکر اشتغال هستیم باید به صنعت نساجی توجه کنیم، چراکه نساجی حال خوبی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه دولت ترکیه مراقب تولیدکنندگان خود است، اظهار کرد: این درحالی است که ایران از طریق تعرفه ترجیحی دروازه ای را برای ترکیه ای به ایران باز کرده و واردات ۴۰۰ میلیون دلاری نساجی در سال ۹۵ به ۵۰۰ میلیون دلار در سال ۹۶ افزایش یافته است.

شاه کرمی با بیان اینکه واردات نخ ۱۰ درصد و واردات پارچه از ۱۶۵ میلیون دلار به ۱۸۵ میلیون دلار افزایش یافته است، تصریح کرد: باید جلوی واردات قاچاق در صنعت نساجی گرفته شود و باید توجه کرد که ۴۰ درصد مشکلات کشور، از طریق جلوگیری از قاچاق، قابل حل است.

کد خبر 337475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.