داعش، حاصل نگاه متحجرانه به قرآن است

مدیر حوزه های علمیه جامعه المصطفی با بیان اینکه مشکل امروز جهان پناه نیاوردن به قرآن و یا تفسیر گمراهانه آن است، گفت: نگاه های متحجرانه به قرآن، به دستگاه علمی گمراه سعودی منجر می شود و خروجی آن داعش است که این همه مصیبت در جهان ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت الله اعرافی صبح امروز_ پنجشنبه ۲۶ بهمن ماه_ در آیین اختتامیه جشنواره قرآنی و حدیثی جامعه‌المصطفی ضمن تقدیر از حضور مسلمانان ایران و جهان در راهپیمایی ۲۲ بهمن اظهار کرد: در این جشنواره بیش از ۱۰ هزار نفر در مسابقات شرکت کردند که این سند افتخاری برای ما محسوب می شود. همچنین امسال در پرتو این جشنواره یکی از مراجع عظام تجلیل شد که از همه همکاران در این برنامه سپاسگزاریم.

مدیر حوزه های علمیه جامعه المصطفی با اشاره به نقش تاریخی، تمدنی و علمی اصفهان در طول تاریخ گفت: اصفهان همواره جایگاهی سرنوشت ساز داشته و خیل عظیم دانشمندان، مفسران و علما در این شهر دستاوردهای بسیاری برای جهان اسلام به ارمغان اورده اند.

اعرافی با اشاره به شخصیت قرآنی و حدیثی آیت الله مظاهری، استاد حوزه و مرجع عالیقدر شیعه افزود: علاوه بر جامعیت و توان علمی، هجرت در راه اسلام درسی است که می توان از ایشان آموخت و در حال حاضر شهرهای ایران و جهان نیازمند هجرت عالمان دینی هستند.

وی افزود: استان های ما که در گذشته توان علمی بالایی داشتند امروز از حضور عالمان دینی و اخلاقی تهی هستند و هجرت همان چیزی است که کشور ما به آن نیاز دارد.

آیت الله اعرافی درآمیختگی تحصیل و تدریس با تهذیب و اخلاق، تاکید بر مسائل خانواده، معنویت و تواضع را از دیگر ویژگی های آیت الله مظاهری برشمرد و گفت: طبق فرمایش امام علی (ع) در نهج البلاغه شریف، قرآن چراغ ازلی و ابدی راه بشر و چهارراه بزرگی است که هر کس در آن قرار گرفت گمراه نخواهد شد.

مدیر حوزه های علمیه المصطفی با بیان اینکه ۳۰ دستاورد قرآنی برای حوزه های علمیه پس از انقلاب قابل ذکر است، تصریح کرد: با این وجود در ترویج فرهنگ قرآنی و آشنایی با قرآن حتی در حوزه های علمیه کاستی داریم در حالی که جامعه نیازمند انس هرچه بیشتر با قرآن است.

وی افزود: در تفسیر قرآن راه های نرفته زیادی پیش روی ما است که توسعه قرآن به قلمروهای جدید، علوم انسانی و اجتماعی و سبک زندگی انسان معاصر از آن جمله است.

اعرافی ادامه داد: جامعه المصطفی پیشگام ابداع ۴۰۰ رشته جدید در نظام رشته ای خود است و در حال حاضر بیش از ۱۰۰ رشته در این حوزه فعال است.

وی با بیان اینکه مشکل امروز جهان پناه نیاوردن به قرآن و یا تفسیر گمراهانه آن است، تصریح کرد: نگاه های متحجرانه به قرآن به دستگاه علمی گمراه سعودی منجر می شود و خروجی آن داعش است که این همه مصیبت در جهان ایجاد می کند.

اعرافی با بیان اینکه تمرکز المصطفی بر وحدت و هم افزایی مسلمانان در سایه قرآن است، تاکید کرد: المصطفی تنها نهاد علمی در سراسر جهان است که از همه مذاهب دانشجو پذیرفته و به ارایه آموزش می پردازد.

وی با اشاره به اینکه انقلابی بودن غیر از داعشی بودن است، گفت: نگاه غیر اجتهادی و تفسیرهای غلط، جهاد اسلامی را به ابزاری برای جنگ مذهبی و کشتار خشونت بار تبدیل می کند، در حالی که امروز بیش از همیشه نیازمند وحدت اسلامی هستیم.

اعرافی خاطر نشان کرد: این جشنواره بر وحدت اسلامی، هم افزایی مذاهب ذیل تمسک به قرآن و منطق عمیق اهل بیت (ع) استوار است.

کد خبر 337450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.