سه مولفه اصلی در کسب درآمد شهرداری مبارکه

مبارکه- شهردار مبارکه با اشاره به مشکل وصول عوارض توسط شهرداری گفت: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه، عوارض ارزش افزوده به صورت استانی تعیین می شود.

به گزارش خبر نگار ایمنا از شهرستان مبارکه، سید محسن هاشمی در جمع نمازگزاران این شهرستان با اشاره به جمعیت ۷۰ هزار نفری شهر مبارکه گفت: تقسیم عوارض بر اساس سرانه جمعیت محاسبه شده و کمترین سرانه جمعیت در میان شهرهای هم تراز در استان اصفهان، به مبارکه اختصاص پیدا می کند.

وی با بیان اینکه سه مولفه اصلی در زمینه درآمد شهرداری مبارکه وجود دارد، تصریح کرد: عوارض آلایندگی کارخانجات اطراف شهر و شهرستان، عوارض ارزش افزوده و عوارض صدور پروانه و خدمات شهرداری مهمترین راه های کسب درآمد شهرداری مبارکه محسوب می شود.

شهردار مبارکه گفت: شفافیت در مباحث مالی شهرداری یکی از راه هایی است که مردم می توانند اعتماد و اطمینان خود را نسبت به شهرداری افزایش دهند.

وی اظهار کرد: برای مردم اهمیت زیادی دارد که بدانند درآمد شهرداری از چه محلی تامین شده و هزینه های شهرداری صرف چه اموری می شود.

هاشمی با بیان اینکه باید در مدیریت شهری اعتماد مردمی وجود داشته باشد و مردم به شهرداری اطمینان کنند، تصریح کرد: رویکرد شهرداری مبارکه مشارکتی است و در نهایت شهر باید به دست مالکان حقیقی خود یعنی مردم اداره شود. برای خدمت به مردم نیاز به مشارکت و کمک فکری مردم وجود دارد و شهرداری ها به تنهایی نمی‌توانند خدمات ارایه کنند.

هاشمی با بیان اینکه شهرداری مبارکه با رویکرد ارتباط با مردم و ایجاد زمینه مشارکت شهروندان وارد شده است، تصریح کرد: شهرداری با حجم بالای کار، نمی تواند رضایت صددرصدی مردم را ایجاد کند، اما رضایت حداکثری امکان پذیر است.

وی همدلی و اعتماد متقابل شهروندان و مدیران شهری را عامل موفقیت این شهر دانست و اظهار کرد: بیش از ۳۰۰ وظیفه قانونی برای شهرداری ها تعریف شده است و می توان گفت خدمات این ارگان تمام ابعاد زندگی مردم  را در بر می گیرد.

شهردار مبارکه با بیان اینکه شهرداری ها در ایجاد انسجام و همدلی نقش مهمی دارند، گفت: شهرداری خاکریز اول در کسب رضایتمندی شهروندان است.

وی برنامه ریزی صحیح، تدوین سند چشم انداز و مشارکت مردم در مدیریت شهری را عاملی مهم برای توسعه پایدار عنوان کرد و گفت: باید به کمک شهروندان و همدلی مسئولان به سمت توسعه پایدار شهر حرکت کنیم.
 

کد خبر 337445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.