کلاهبرداری ۳.۵ میلیاردی جوان ۲۹ ساله با راه‌اندازی سایت همسریابی

جوانی ۲۹ ساله با راه‌اندازی سایت همسریابی، ۳.۵ میلیارد ریال از شهروندان ۱۲ استان کشور کلاهبرداری کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نیروی انتظامی استان اصفهان، سرهنگ حسین پورقیصری، رییس پلیس راه استان اصفهان اظهار کرد:ساعت ۱۲ و ۲۰ دقیقه روز گذشته ماموران پلیس راه "شاهین شهر-کاشان" از برخورد یک دستگاه سواری پراید با عابری پیاده و یک مینی بوس مطلع و جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی افزود: متاسفانه در اثر این حادثه رانندگی عابر پیاده به علت شدت ضربه وارده شده جان خود را از دست داد.

این مقام انتظامی اظهار کرد: علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان تصادفات جاده ای ، تخطی از سرعت مطمئنه و مجاز توسط راننده پراید و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه اعلام شده است.

پژو ۲۰۶با ۱۷۰ کیلومتر سرعت متوقف شد

سرهنگ جهانگیر کریمی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: ماموران پلیس راه "نائین-اردستان" حین کنترل و نظارت بر تردد خودروهای عبوری از آزاد راه امیرکبیر یک دستگاه سواری ۲۰۶ را به علت حرکت با سرعت غیر مجاز متوقف کردند.

وی افزود: دوربین های کنترل سرعت پلیس مقدار ۱۷۰ کیلومتر سرعت بر ساعت برای این خودرو ثبت کرده بودند.

کاهش ۷۵ درصدی کشته شدگان حوادث رانندگی در گلپایگان

سرهنگ حسین بساطی، فرمانده انتظامی گلپایگان گفت: در راستای کاهش حوادث رانندگی و برقراری نظم و امنیت ترافیکی در معابر درون شهری، برابر آمارها طی ۹ ماهه امسال شاهد کاهش ۷۵ درصدی حوادث رانندگی منجر به فوت هستیم.

وی با اشاره به کاهش ۷۵درصدی کشته شدگان حوادث رانندگی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، افزود: بیشترین آمار حوادث رانندگی در سطح معابر عمومی را راکبان موتور سیکلت با ۴۵ درصد و عابران پیاده با ۱۲ درصد تشکیل می دهند.

فرمانده انتظامی گلپایگان با اشاره به اقدامات ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان در برخورد با تخلفات راهور از افزایش ۳ درصدی برخورد با رانندگان خودروهای متخلف و ۲۶ درصدی برخورد با موتورسواران متخلف خبر داد و افزود: در حوزه اعمال قانون شاهد افزایش نزدیک به ۴ درصدی و در حوزه برخورد با تخلفات حادثه ساز شاهد افزایش ۳۱ درصدی برخوردها هستیم .

بساطی با اشاره به اینکه در حوزه ضبط گواهینامه رانندگان متخلف شاهد افزایش ۱۰ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل هستیم، افزود: در طول سال جاری بیش از ۹ گواهینامه رانندگانی که دارای ۳۰ نمره منفی بوده اند، ضبط شده است.

فرمانده انتظامی گلپایگان ، عدم توجه به جلو، عدم رعایت حق تقدم و عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه را از جمله عوامل مهم بروز حوادث رانندگی در معابر عمومی و درون شهری اعلام و تصریح کرد: رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی نقش مهمی در کاهش حوادث رانندگی دارد.

سرقت اطلاعات بانکی بیش از۱۰۰۰نفر

سرهنگ مصطفی مرتضوی ، رییس پلیس فضای تولیدو تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان موضوع برداشت های اینترنتی غیر مجاز از حساب های کاربران را یکی از فراوانترین جرایم اقتصادی در فضای مجازی عنوان کرد و از آمار ۹۳/۳ درصدی کشف این جرم توسط کارشناسان پلیس فتای استان در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و  این رقم بالای کشف را نشان دهنده توانمندی بالای افسران پلیس فتای استان در حوزه پی جویی جرایم دانست.

وی با بیان اینکه یکی از روش‌های مجرمان برای برداشت غیر مجاز از حساب های بانکی کاربران راه اندازی سایت های فیشینگ و درگاه های جعلی بانک ها است اظهار داشت: در همین زمینه طی هفته گذشته براساس شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر سرقت اینترنتی مبالغی از حساب آنها کارشناسان این پلیس موفق شدند دو سایت فیشینگ را در دو استان شمالی کشور شناسایی و با دائر کنندگان آنها برخورد های لازم را به عمل آورند.

سرقت ۳ میلیاردی سایت همسریابی از حساب کاربران ۱۲ استان کشور

سرهنگ مرتضوی خاطر نشان کرد: یکی از این مجرمان که مردی ۲۹ ساله بود با راه اندازی سایت همسریابی کاربران را فریب داده و از آنان می خواست که اطلاعات حساب بانکی خود را در درگاه جعلی که ساخته بود وارد کنند و به محض اینکه کاربران اقدام به این کار می کردند متهم اطلاعات حساب بانکی آنها را سرقت می کرد .

این مقام مسئول با بیان اینکه تا کانون سرقت اطلاعات حساب بانکی ۱۵۰ نفر از ۱۲ استان شناسایی شده که ۱۵ شاکی این پرونده از اصفهان هستند، افزود: متهم توانسته بود در مدت کمی مبلغ ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از حساب کاربران سرقت کند.

سرهنگ مرتضوی با تاکید بر اینکه فعالیت سایت همسریابی در فضای مجازی غیر قانونی است اظهار کرد: از آنجا که چنین فعالیتی وجه قانونی ندارد در واقع موضوع همسریابی هم در کار نبوده و متهم از راه اندازی این سایت هدفی جز کلاهبرداری، سرقت اطلاعات بانکی و سرقت اطلاعات هویتی و شخصی کاربران برای سوء استفاده های بعدی را نداشته است .

سرقت اطلاعات بانکی ۱۰۰۰ کاربر در کشور به بهانه فروش شارژ

سرهنگ مرتضوی در ادامه از دستگیری مدیر یک سایت "فیشینگ" دیگر در یکی از استان های شمالی کشور خبر داد و عنوان داشت: به دنبال شکایت ۵ نفر از شهروندان مبنی بر سرقت اینترنتی از حساب بانکی آنها موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت و کارشناسان با انجام تحقیقات خود دریافتند ، مالباختگان به طور همزمان از یک سایت فیشینگ که دارای درگاه بانکی جعلی بود اقدام به خرید شارژ تلفن همراه کردند.

وی بیان اضافه کرد: پس از اینکه کاربران اطلاعات حساب خود را در این درگاه جعلی وارد می کردند متهم با مشاهده موجودی حساب آنها اقدام به سرقت اطلاعات بانکی می کرد که در این زمینه از شاکیان استان اصفهان بالغ بر ۵۰ میلیون تومان به سرقت برده بود.

این مقام انتظامی با بیان اینکه تحقیقات بر روی سرقت های احتمالی این متهم در دیگر استان های کشور ادامه دارد اظهار کرد: تحقیقات صورت گرفته تا به امروز حاکی از آن است که متهم اطلاعات بانکی بیش از هزار نفر از کاربران در نقاط مختلف کشور را به سرقت برده و مبلغ کل وجوه برداشت شده توسط وی ۴ میلیارد ریال است.

کد خبر 337404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.