ایران از هیچ گونه همکاری برای بازسازی عراق دریغ نخواهد کرد

وزیر امور خارجه گفت: ایران همان گونه که در مبارزه علیه تروریست ها در کنار دولت و مردم عراق بوده است، در بازسازی عراق نیز از هیچ گونه همکاری و مشارکت با دولت عراق دریغ نخواهد کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، محمدجواد ظریف عصر امروز -چهارشنبه- در حاشیه کنفرانس بین المللی بازسازی عراق در دیدار«حیدر العبادی» نخست وزیر عراق در کویت با بیان این مطلب افزود: ما عراق را یک شریک مهم سیاسی و اقتصادی برای خود می دانیم.

وزیر امور خارجه اظهار امیدواری کرد با توجه به علاقه مردم و بنگاه های اقتصادی و تجاری ایرانی به حضور در عراق، حجم مناسبات بویژه در زمینه های اقتصادی و تجاری دو کشور جهش قابل توجهی داشته باشد.

تقدیر از مشارکت شرکت های ایرانی در عملیات بازسازی عراق

«حیدرالعبادی» نخست وزیر عراق در این دیدار نقش جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با داعش و آزاد سازی خاک عراق از لوث وجود تروریست ها را چشمگیر دانست. وی همچنین مشارکت شرکت های ایرانی در عملیات بازسازی عراق و اجرای پروژه های عمرانی را حائز اهمیت و قابل تقدیر دانست.

به گزارش ایمنا، کنفرانس بین المللی بازسازی عراق به مدت سه روز با مشارکت فعالان بانکی، تجار و مقامات سیاسی نزدیک به ۵۰ کشور جهان در کویت برگزار و محمدجواد ظریف عصر روز گذشته در صدر یک هیات سیاسی و اقتصادی عازم این کشور شد.

ظریف همچنین در حاشیه این کنفرانس با «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و «شیخ صباح احمد جابرالصباح» امیر کویت و«شیخ صباح الخالد الصباح» همتای کویتی خود دیدار و در خصوص مهمترین مسائل منطقه غرب آسیا و روند بازسازی عراق گفت و گو کرد.

کد خبر 337394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.