اختصاص ۱۰ درصد از بودجه دانشگاه آزاد به پژوهش/ مرکز هیئت علمی ایجاد می‌شود

رییس هیئت موسس دانشگاه آزاد با بیان اینکه ۱۰ درصد از بودجه دانشگاه آزاد صرف پژوهش می شود، گفت: در نظر داریم در این دانشگاه مرکز هیئت علمی ایجاد کنیم.

به گزارش ایمنا، علی اکبر ولایتی صبح امروز -۲۵ بهمن- در همایش اساتید بسیجی دانشگاه آزاد در واحد تهران مرکز این دانشگاه گفت: دانشگاه آزاد دانشگاهی است که با پول مردم ایجاد شده و متعلق به همه مردم است. ۱۴ هزار نخبه در این دانشگاه جذب شده است که ۶۰ درصد آن از بدنه دانشگاه آزاد و ۴۰ درصد از دانشگاه های دیگر بوده است. 

وی افزود: دانشگاه آزاد به امر مقام معظم رهبری از ۳۰ دی ماه سال گذشته تاکنون دچار تحولات زیادی شده است و در این دانشگاه همکارانی پایبند به انقلاب، اسلام و با کارآیی بسیار زیاد داریم و اکنون دکتر فرهاد رهبر رییس این دانشگاه هر جایی که انحراف ببیند با آن برخورد می کند.

رییس هیئت موسس دانشگاه آزاد با اشاره به مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بر اساس این مصوبه دانشگاه آزاد می‌تواند مرکز جذب هیئت علمی ایجاد کند که بر اساس آن می توانیم اساتید متدین را جذب کنیم.

وی گفت: از ۳۱ استان روسای ۲۱ واحد این دانشگاه تغییر کرده است.

رییس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد گفت: متفکرین غربی از روی بغض می‌گفتند حداکثر کاری که مسلمانان انجام داده‌اند این است که علوم را به عربی ترجمه کرده‌اند و بعدها در رنسانس آن را به غرب بازگردانده‌اند که این ادعای ناجوانمردانه است. بعد از انقلاب اسلامی این افراد ناچار شدند بگویند که تمدن اسلامی وجود دارد.

وی عنوان کرد: تمدن اسلامی بر اساس جهان بینی الهی است. این در حالی است که الهیاتی که در غرب وارد شده نیز  سوغات شرق است چرا که دین پایگاهش در شرق بوده است.

رییس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: غربی‌ها از گذشته نگاهی مادی داشته اند و به جای اینکه غرب مسیحی شود در واقع مسیحیت غربی شده است.از نظر غربی ها انسان از لجنزارهای مرداب ها تشکیل شده است. اما این تئوری ها منسوخ شده است.

ولایتی تاکید کرد: جهان بینی آموزش عالی ما را تغییر دادند این در حالی است که باید جهان بینی الهی در آموزش عالی ما وجود داشته باشد.

رییس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد گفت: یکی از تحولاتی که باید ایجاد شود این است که در همه علوم یک بخش از علوم انسانی که منشا آن وحی است وارد شود.

منبع: مهر

کد خبر 337378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.