کوهنوردی نیازمند پیوست فرهنگی و تبلیغی است

رییس هیأت کوهنوری استان اصفهان گفت: ورزش کوهنوردی نیازمند پیوست فرهنگی و تبلیغی است تا شناخته شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی نصر اصفهانی صبح امروز (چهارشنبه) در نخستین همایش علمی- ورزشی کوهنوردی و دره‌نوردی اظهار کرد: خوشحالم که در دانشگاه صنعتی که یکی از دانشگاه‌های بنام کشور است، میزبان این همایش هستیم.

وی با بیان اینکه کوهنوردی یکی از رشته‌هایی است که در حوزه همگانی و قهرمانی گام برمی‌دارد، افزود: در واقع در کوهنوردی و کوهپیمایی قهرمان وجود ندارد و هر کس که صعودی انجام می‌دهد، به نوبه خود قهرمان است. یک کوهنورد با تمام سختی، مسیری را می پیماید و به ارتفاعات بالا می‌رسد و به عظمت و بزرگی خداوند پی می‌برد.

رییس هیأت کوهنوردی استان اصفهان ادامه داد: همانطور که مقام معظم رهبری می‌فرمایند، رمز و رازی درون کوه  نهفته است و وقتی به آدم از انسان اولیه تا پیامبران الهی توجه کنیم، می‌فهمیم تا کسی به کوه نرود، عظمت الهی را درک نمی‌کند.

نصر اصفهانی اظهار کرد: همدلی امروز در حوزه قهرمانی حاصل یک اتفاق بزرگ بوده است و جوانی با اراده مانند محمدرضا صفدریان در دورانی که در اصفهان آب نداریم، چه برسد به یخ، با اراده فولادین و پس از یک اردوی ۱۵ روزه در روسیه که هیأت استان با تمام مشکلات مهیا کرد، قهرمان جهان شد. همچنین سیدعماد حسینی با تمرین برنامه‌ریزی شده دو ساله موفق شد نایب‌قهرمان مسابقات یخنوردی جوانان جهان شود.

وی ابراز امیدواری کرد رشته کوهنوردی ساختاری علمی پیدا کند و گفت: جامعه ایران جامعه جوانی است و همه رشته‌های ورزشی شرایط خاص خود را دارد و کوهنوردی نیازمند پیوست فرهنگی و تبلیغی است تا شناخته شود.

رییس هیأت کوهنوردی استان اصفهان اضافه کرد: دو کوه کرکس و دنا در استان اصفهان سرمایه بزرگی برای هیأت کوهنوردی محسوب می‌شود. متأسفانه کوه صفه از شکل کوه خارج شده و از شهرداری اصفهان می‌خواهیم فکری اساسی برای کوه صفه شود. نمی‌خواهیم در این کوه شاهد حوادث ناگوار باشیم و دانشگاه هم می‌تواند به این موضوع ورود کند.

نصر اصفهانی با بیان اینکه اصفهان پس از تهران دومین استان موفق در رشته کوهنوردی است، گفت: قصد داریم برنامه‌هایی که امسال اجرا کردیم را در سال آینده به صورت بین‌المللی برگزار کنیم و از نظرات صاحبان فکر و اساتید دانشگاه استفاده ببریم و امیدوارم دانشگاهیان با هیأت کوهنوردی استان ارتباط تنگاتنگی داشته باشند.

کد خبر 337360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.