آزادی ۵۱۷ زندانی جرایم غیرعمد در اصفهان

رییس کل دادگستری استان اصفهان گفت: خیرین فعال در آزادسازی زندانیان با کمک‌های مستقیم و غیرمستقیم، باعث آزادی ۵۱۷ نفر در سال ۹۶ شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد خسروی‌وفا شامگاه سه‌شنبه در آیین تجلیل از خیرین و فعالان آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد استان اصفهان با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: شهید بهشتی به حق افتخاری برای استان اصفهان است و همچنین تاسیس ستاد دیه و درپی آن جلسات خیرخواهانه با همت و تدبیر شهید لاجوردی، برگ زرین دیگری از افتخارات انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به فعالیت ستاد دیه در استان اصفهان افزود: به دنبال فعالیت این ستاد در استان اصفهان از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۱۷ نفر از زندانیان جرایم غیر عمداستان اصفهان آزاد شدند.

رییس کل دادگستری استان اصفهان گفت: هیچ استانی مانند اصفهان به موضوع آزادی زندانیان تا این حد توجه نداشته که صداوسیمای اصفهان با اختصاص پربیننده ترین ساعت برنامه‌ها مسئولان را در این امر مهم یاری کرد.

وی با تقدیر از مجموعه فولاد مبارکه اصفهان اظهار کرد: امسال مبلغی معادل شش میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان کمک مستقیم به آزادی زندانیان داشته‌ایم که یک سوم این مبلغ توسط مجموعه فولاد مبارکه اصفهان تامین شده است.

تامین ۱۶ میلیاردو ۶۰۰ میلیون تومان هزینه آزادسازی زندانیان با جلب رضایت شکات

خسروی‌وفا در خصوص همکاری و مساعدت خوب مدیران فولاد مبارکه اصفهان با ستاد دیه استان تصریح کرد: هرجا که نیاز به کمک فوری در زمینه آزادی سریع زندانیان بودیم، فولاد مبارکه در این اقدام خداپسندانه پیشقدم بود.

وی با تاکید بر اینکه گذشتن از مال کار ساده‌ای نیست، افزود: بیش از ۴۰۰ خیریه در استان اصفهان فعال هستند که برخی از این مراکز به صورت مستقیم و برخی غیرمستقیم یاریگر ستاد دیه استان در امر آزادسارزی زندانیان است.

رییس کل دادگستری استان با اشاره به اینکه دو اقدام مهم توسط دستگاه قضایی در این استان به وقوع پیوسته است، تصریح کرد: شورای حل اختلاف استان با حضور فیزیکی خود در جلسات مختلف با شاکیان توانست مبلغ ۱۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از شکات رضایت و گذشت بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه مبلغ تامین شده از راه رضایت از شکات دو برابر مبلغ کمک مستقیم بوده است، افزود: این اقدام نیازمند جلسات و ملاقات‌های بسیاری با شکات بوده که نقش خیرین و فرمانداران شهرستان‌ها در این را نباید نادیده گرفت.

پذیرفتن "اعسار" توسط قضات، کمکی به آزادی زندانیان

خسروی وفا در خصوص دومین کمک دستگاه قضایی به آزادی زندانیان اظهار کرد: در کنار کمک‌های مستقیم و غیرمستقیم، قضات این دستگاه با بررسی‌های بسیار، نسبت به پذیرفتن " اعسار " مجرمان اقدام کردند که رقم مالی این امر ۱۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بوده است.

رییس کل دادگستری استان اصفهان با تاکید بر اینکه اقدامات مهمی در شورای پیشگیری استان انجام شده است، تصریح کرد: در حالی که در سه سال گذشته جرم اول بسیاری از استان‌ها سرقت، و جرم دوم نزاع و درگیری بوده است این موضوع در استان اصفهان صادق نیست و این جرایم از تنزل خوبی برخوردار بوده است.

وی با اشاره به اینکه کاهش جرایم کار چندان ساده‌ای نیست، گفت: این کار نتیجه هزاران ساعت کار و تلاش بی وقفه است و از استان اصفهان به عنوان استانی مذهبی و فرهنگی انتظار کاهش چشم‌گیر جرایم و ناهنجاری‌ها وجود دارد.

کد خبر 337328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.