تعویض‌های قلعه‌نویی خوب نبود/ ایرانی‌ها مقابل تیم‌های عربی قافیه را می‌بازند

کارشناس فوتبال اصفهان گفت: تمرکز ذوب آهن پس از دریافت گل نخست از الدحیل قطر بهم ریخت و نیمه دوم بر بازی احاطه نداشت.

رسول کربکندی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در مورد عملکرد تیم ذوب‌آهن مقابل الدحیل قطر در هفته نخست مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، اظهار کرد: بازی‌های اول همیشه سختی‌های خودش را دارد و تیم‌ها نسبت به یکدیگر شناخت ندارند.

وی ادامه داد: ذوب‌آهن بازی را خیلی خوب شروع کرد و زود هم به گل رسید و تا دقایقی پس از گل نخست هم، احاطه بهتری بر روی بازی داشت.

کربکندی افزود: الدحیل قطر پس از باخت نیمه نخست، ذوب‌آهن را خیلی خوب آنالیز کرده بود و بر روی نقاط ضعف این تیم دست گذاشت و بعد از برهم خوردن تمرکز ذوب‌آهن پس از دریافت گل تساوی، در مدت دو دقیقه موفق شد گل دوم را به ثمر برساند.

کارشناس فوتبال اصفهان تصریح کرد: ذوب‌آهن خیلی راحت گل خورد برخلاف اینکه مظاهری دو، سه موقعیت خیلی خوب را هم گرفته بود، اما مدافعان تیم بر روی گل‌های حریف تمرکز خود را از دست دادند و زمانی که نتیجه دو بر یک شد بی‌انگیزه بازی کردند و در نهایت گل سوم را هم دریافت کردند.

وی اضافه کرد: تیم‌های ایرانی همواره در برابر تیم‌های عربی ضعیف هستند، چون این تیم‌ها تجربه بیشتری دارند و بازیکنان خارجی که در اختیار می‌گیرند تعادل را برهم می‌زنند. بازیکنان قطری یا کشورهای دیگر در حد و اندازه فوتبال ایران نیستند، اما با جذب بازیکنان باتجربه خارجی تعادل را برهم می‌زنند که باعث می‌شود تیم‌های ایرانی قافیه را به آن‌ها ببازند.

کربکندی گفت: در مجموع الحدیل قطری تیم بسیار خوب و هماهنگی بود و کار گروهی خوبی انجام داد و به صورت کامل نیمه دوم بازی را از ذوب‌آهن گرفت، در صورتی که ذوب‌آهن در نیمه نخست بهتر بود، اما در نیمه دوم تیم الدحیل قطر کاملاً بازی را در دست گرفت و با سه گلی که وارد دروازه ذوب‌آهن کرد وضعیت را برای این تیم کمی سخت کرد.

کارشناس فوتبال اصفهان اظهار داشت: اگر ذوب‌آهن می‌توانست در این دیدار نتیجه خوبی به دست آورد قطعاً راه صعود خود را هموار می‌کرد. هرچند بازی‌های زیادی باقی‌ مانده، اما امتیاز بیرون از خانه می‌توانست به ذوب‌آهن کمک زیادی کند.

وی در مورد تعویض‌های قلعه‌نویی در دقایق پایانی بازی، خاطرنشان کرد: درست است مهدی رجب‌زاده بازیکن باتجربه‌ای است، اما از زمانی که حدادی‌فر از زمین خارج شد میانه زمین را از دست دادیم و دو گل دریافت کردیم.

کربکندی گفت: در هر صورت تعویض بازیکن در جریان بازی بستگی به نظر سرمربی تیم دارد که در چه شرایطی چه تعویضی انجام دهد. در بازی مقابل استقلال، تبریزی را از زمین خارج کرد و توانستند دو گل وارد دروازه حریف کنند، اما روز گذشته با تعویض تبریزی نتوانستند نتیجه بازی را تغییر دهند. در هر صورت تعویض بازیکن هدف‌های خودش را دارد و سرمربی یک تیم که به تیم اشراف دارد و می‌داند چه تصمیمی باید بگیرد و چه تعویضی انجام دهد، اما تعویض‌های روز گذشته برای ذوب‌آهن تعویض‌های مثبتی نبود.

وی اضافه کرد: رجب‌زاده در شرایطی وارد زمین شد که حریف، بازی را کامل در اختیار داشت. البته سرمربی تیم است که زمان تعویض‌ها را تشخیص می‌دهد. ما چون در تمرینات تیم حضور نداریم نمی‌توانیم اظهار نظر درستی در این مورد داشته باشیم.

کارشناس فوتبال اصفهان ادامه داد: مهم این است که مربی که با تیم تمرین می‌کند قطعاً می‌داند چه زمانی بازیکن را وارد زمین کند و تعویض انجام دهد. به هرحال یک روز تعویض جواب می‌دهد و یک روز خیر. روز گذشته تعویض‌های قلعه‌نویی تعویض‌های خوبی از آب درنیامد.

کربکندی در مورد بازی‌های آینده ذوب‌آهن افزود: با یک بازی نمی‌شود وضعیت گروه را مشخص کرد. تیم باید اشکالات خود را شناسایی کند و از طرفی نیز بهتر می‌توانند در مورد تیم‌های حریف برنامه‌ریزی کند به دلیل اینکه هم تیم قطری را می‌شناسند و هم می‌توانند فیلم بازی روز گذشته ازبکستان و امارات را ببینند و با شناخت بیشتری مقابل تیم‌های حریف قرار گیرند. ضمن اینکه در گروه ذوب‌آهن تیم عربستانی نیست و این تیم سه میزبانی هم دارد و می‌تواند از امتیاز میزبانی استفاده کنند.

کد خبر 337255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.