نتانیاهو دروغ گفته است

کاخ سفید اظهارات بنیامین نتانیاهو مبنی برجریان داشتن مذاکراتی با واشنگتن درباره الحاق زمین‌هایی در کرانه باختری به اسرائیل را رد و تاکید کرد آنچه نتانیاهو گفته کذب است.

به گزارش ایمنا و به نقل از سایت شبکه المیادین، این موضع‌گیری کاخ سفید در پی آن است که بنیامین نتانیاهو،‌ نخست وزیر اسرائیل در جریان نشست «فراکسیون لیکود» بر لزوم هماهنگی با آمریکایی‌ها تاکید کرده و گفته بود، روابط با آمریکایی‌ها اندوخته‌ای استراتژیک برای اسرائیل و شهرک‌سازی‌هاست.

جاش رافائل، سخنگوی کاخ سفید که با جارد کوشنر،‌ داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا و نیز مسؤول پرونده صلح میان اسرائیل و فلسطین همکاری دارد، تاکید کرد، این اظهارات غلط است و اسرائیل و آمریکا هرگز چنین پیشنهادی را بررسی نکرده‌اند و دونالد ترامپ همچنان متمرکز بر طرح خود در زمینه صلح بین اسرائیل و فلسطینی‌هاست.

بنیامین نتانیاهو دوشنبه گفته بود، با دولت آمریکا طرحی را بررسی می‌کند که شهرک‌های کرانه باختری اشغالی را به اسرائیل ملحق می‌کند.

سخنگوی نتانیاهو نقل کرد: او به نمایندگان حزب راست‌گرای لیکود در زمینه حاکمیت اسرائیل بر این مناطق گفته مدت‌ها است با آمریکایی‌ها درباره این موضوع صحبت می‌کند.

کد خبر 337226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.