گل کی‌روش پر پر شد/ شکست در دو دقیقه

تیم فوتبال ذوب‌آهن پیروزی برابر الدحیل قطر را در دو دقیقه با شکست عوض کرد.

خبرگزاری ایمنا-

هفته نخست مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا

دیدار تیم‌های الدحیل قطر و ذوب‌آهن ایران

ورزشگاه: عبدالله بن خلیفه دوحه

تماشاگر: حدود ۲۰۰۰ نفر

گل‌ها: کریم بودیاف (دقایق ۷۴ و ۷۶) و یوسف المساکنی (دقیقه ۸۴) برای الدحیل؛ کی‌روش استنلی سوارز (دقیقه ۱۱) برای ذوب‌آهن

اخطار: بسام هشام (دقیقه ۴۸) و نام تائه هی (دقیقه ۶۸) از الدحیل قطر؛ کی‌روش استنلی سوارز (دقیقه ۴) از ذوب‌آهن

ترکیب تیم فوتبال الدحیل قطر: کلود امین، محمد موسی، لوکاس مندز، بسام هشام (۹۱- عادل موسی)، کریم بودیاف، علی عفیف (۳۱- حسین البریک)، مراد ناجی، نام تائه هی، علی المعز (۶۸- اسماعیل محمد)، یوسف المساکنی و یوسف العربی

سرمربی: جمال بلماضی

ترکیب تیم فوتبال ذوب‌آهن ایران: رشید مظاهری، وحید محمدزاده، خالد شفیعی، میلاد فخرالدینی، حمید بوحمدان، جرجی ولسیانی، قاسم حدادی‌فر (۷۴- اکبر ایمانی)، سیدمحمدرضا حسینی، مرتضی تبریزی (۷۸- مهدی رجب‌زاده)، بختیار رحمانی (۶۵- ربیع عطایا) و کی‌روش استنلی سوارز

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

کادر داوری: ساتو ریوجی، ساچارا تورو و یاماتوشی هیروشی از ژاپن

شرح بازی:

تیم فوتبال ذوب‌آهن که با پیروزی سه بر یک برابر آیزاول هند در دیدار پلی‌آف، مجوز حضور در مرحله گروهی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را کسب کرد، امروز در نخستین دیدار خود در این مرحله به مصاف الدحیل قطر رفت. در این مسابقه، الدحیل که عنوان صدرنشین لیگ ستارگان قطر را یدک می‌کشد، میزبان تیم دوم لیگ برتر فوتبال ایران بود. ۱۱ دقیقه از نیمه نخست این دیدار  گذشته بود که کی‌روش استنلی سوارز با استفاده از شلوغی محوطه جریمه الدحیل و با فرصت‌طلبی، دروازه الدحیل قطر را باز کرد. در ادامه، الدحیل در دقیقه ۱۷ و روی یک ضربه آزاد چسبیده به محوطه جریمه ذوب‌آهن، صاحب موقعیت گلزنی شد، اما واکنش استثنایی رشید مظاهری مانع به ثمر نشستن این موقعیت شد. الدحیل در دقیقه ۴۵ نیز موقعیت مناسب دیگری روی تعلل خط دفاعی ذوب‌آهن به دست آورد که باز هم با واکنش به موقع مظاهری به بیرون رفت تا نیمه نخست با همان یک گل به سود ذوب‌آهن به پایان برسد.

در نیمه دوم، ذوب‌آهن رو به بازی تدافعی آورد و این الدحیل بود که حملات متعددی روی دروازه ذوب‌آهن تدارک دید. مقاومت ذوبی‌ها بالاخره در دقیقه ۷۴ شکست و کریم بودیاف قفل دروازه رشید مظاهری را باز کرد تا کار برای شاگردان قلعه‌نویی سخت شود. کمتر از دو دقیقه از به ثمر رسیدن این گل نگذشته بود که بودیاف برای بار دوم دروازه ذوب‌آهن را فرو ریخت تا آب سردی بر پیکر ذوب‌آهن ریخته شود. این دو گل تقریباً شیرازه ذوب‌آهن را از هم پاشید و تعویض‌های قلعه‌نویی هم کارساز نشد و این یوسف المساکنی بود که با زدن گل سوم به ذوب‌آهن، کار نماینده کشورمان را یک سره کرد تا ذوب‌آهن پیروزی یک بر صفر را با شکست سه بر یک عوض کند.

شرح گل‌ها:

۱-۰ (۱۱- ذوب‌آهن): ارسال بلند بازیکن ذوب‌آهن پس از چند ضربه سر به مرتضی تبریزی رسید که ضربه سر این بازیکن به تیرک دروازه الدحیل برخورد کرد، اما کی‌روش اتنلی سوارز توپ برگشتی را وارد دروازه تیم قطری کرد.

۱-۱ (۷۴- الدحیل): شوت یوسف المساکنی توسط رشید مظاهری دفع شد، اما کریم بودیاف از اشتباه مدافعان ذوب‌آهن استفاده کرد و بازی را به تساوی کشاند.

 ۱-۲ (۷۶- الدحیل): هنوز دو دقیقه از گل نخست الدحیل نگذشته بود که این تیم صاحب یک ضربه کرنر شد و کریم بودیاف بدون اینکه مزاحمی داشته باشد، به هوا بلند شد و با یک ضربه سر دروازه ذوب‌آهن را برای بار دوم باز کرد.

۱-۳ (۸۴- الدحیل): ارسال بلند نام تائه هی، مهاجم کره‌ای الدحیل به یوسف المساکنی رسید و او هم برای بار سوم دروازه ذوب‌آهن را فرو ریخت.

دقایق حساس:

دقیقه ۱۷- الدحیل چسبیده به محوطه جریمه ذوب‌آهن صاحب یک ضربه آزاد شد، اما شوت سرکش بازیکن الدحیل را رشید مظاهری با یک واکنش استثنایی دور کرد.

دقیقه ۲۶- شوت سرکش کی‌روش استنلی سوارز توسط دروازه‌بان الدحیل دفع شد.

دقیقه ۴۵- اشتباهات پیاپی خط دفاعی ذوب‌آهن موقعیت خوبی را نصیب مهاجمان الدحیل کرد که این بار هم رشید مظاهری توپ را در آستانه ورود به دروازه ذوب‌آهن بیرون کشید.

دقیقه ۵۶- شوت بسام هشام را رشید مظاهری با شیرجه‌ای بلند برگشت داد و مانع باز شدن دروازه ذوب‌آهن شد.

دقیقه ۷۳- شوت محکم مراد ناجی از راه دور با اختلاف کم از کنار دروازه ذوب‌آهن به بیرون رفت.

اتفاق ویژه:

ذوب‌آهن که پس از کسب شش پیروزی متوالی در لیگ برتر، با شکست برابر سایپا به استقبال لیگ قهرمانان آسیا رفته بود، این مسابقات را هم با شکست آغاز کرد.

بهترین بازیکن:

کریم بودیاف با به ثمر رساندن دو گل برای الدحیل قطر، شایسته عنوان بهترین بازیکن این مسابقه است.

کد خبر 337208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.