نیروگاه‌های برق خانگی در شهرضا ایجاد می شود

شهرضا – رییس امور برق شهرستان شهرضا گفت: مشترکان خانگی شرکت برق در شهرستان می‌توانند، در منازل خود نیروگاه خورشیدی احداث کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، مجتبی باقی شامگاه روز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه در شهرستان شهرضا ۸۰ هزار و ۶۴۰ مشترک برق وجود دارد، اظهار کرد: از این تعداد ۶۴ هزار مشترک خانگی، ۱۱ هزار و ۷۰۰ مشترک تجاری، هزار و ۲۲۳ مشترک صنعتی، هزار و ۳۹۴ مشترک کشاورزی و هزار و ۶۹۸ مشترک عمومی و ادارت هستند.

وی از اضافه شدن دو هزار و ۱۹۰ مشترک جدید به اداره مور برق شهرضا خبر داد و افزود: از این تعداد دو هزار و ۵۹ مشترک شهری و ۸۴ مشترک روستایی هستند.

رییس امور برق شهرستان شهرضا با اشاره به راه‌اندازی سیستم «سمیع» در این شهرستان، گفت: از ابتدای امسال با راه‌اندازی این مرکز هزار و ۷۶۰ درخواست جدید پذیرش انشعاب و ۸۰۰ مورد از خدمات پس از فروش از طریق برقراری تماس با سامانه سمیع به شماره ۳۷۱۲۱ انجام شده است.

باقی از فراهم شدن زمینه ایجاد نیروگاه‌های تولید برق خانگی در این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: مشترکان خانگی شرکت برق در شهرستان می‌توانند، در منازل خود نیروگاه خورشیدی ایجاد کنند و دولت نیز متعهد به خرید تضمینی برق تولیدی از این طریق، به مدت ۲۰ سال می‌شود.

وی با بیان اینکه نصب کنتورهای برق هوشمند در شهرستان آغاز شده، گفت: تاکنون ۸۸۰ عدد از این کنتورها در بخش‌های مختلف نصب شده است.

رییس امور برق شهرستان شهرضا اظهار کرد: سهمیه این شهرستان در حوزه مدیریت و کاهش مصرف برق در سال جاری ۹ هزار و ۴۵۵ کیلووات بوده، در حالی که با همکاری مناسب مردم و سایر مشترکان، ۱۵ هزار و ۸۸۰ کیلووات در برق مصرفی شهرستان صرفه‌جویی شده است.

باقی با تأکید بر ضرورت فرهنگ سازی در حوزه مدیریت مصرف، گفت: آموزش هزار و ۶۲۶ دانش آموز، ۱۱۲ مربی و اهداء لامپ کم مصرف به ۳۳ مشترک پرمصرف بخش تجاری در این زمینه انجام شده است.

وی اضافه کرد: استفاده از ظرفیت رسانه‌ها برای آموزش عمومی و ارایه راهکارهای علمی در مدیریت مصرف، باعث افزایش تأثیر آموزش‌ها خواهد شد.

کد خبر 337206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.