ممنوعیت دریافت هرگونه وجه با عنوان کارمزد خدمات بانکی

بانک مرکزی اعلام کرد: دریافت کارمزد استعلام اطلاعات مربوط به مشتریان از سازمان ثبت احوال کشور توسط بانک ها و موسسه های اعتباری ممنوع است و این اقدام با بخشنامه های پیشین مغایرت دارد.

به گزارش  ایمنا و بنا بر اعلام بانک مرکزی، مشاهده شده به تازگی برخی از بانک‌ها و موسسه های اعتباری، علاوه بر کارمزدهای مندرج در بخشنامه‌ های اخذ کارمزد، اقدام به اخذ مبالغی از مشتریان خود تحت عنوان «کارمزد استعلام اطلاعات مشتریان از سازمان ثبت احوال کشور» می‌کنند.

بر این اساس بانک مرکزی با ابلاغ بخشنامه ای به بانک ها و موسسه های اعتباری این اقدام را مغایر با بخشنامه‌های صادره این بانک دانست و دریافت هرگونه وجه تحت عنوان کارمزد خدمات بانکی خارج از چارچوب بخشنامه‌های ابلاغی بانک مرکزی ممنوع است.

بانک مرکزی در این بخشنامه از بانک ها و موسسه های اعتباری خواسته شده، ضمن ابلاغ موضوع به واحدهای ذیربط بر حسن اجرای آن نیز نظارت لازم انجام شود.

بخشنامه مزبور در چارچوب دریافت ۲ تا ۶ هزار ریالی برخی از بانک ها و موسسات اعتباری از مشتریان تحت عنوان کارمزد استعلام اطلاعات مشتریان از سازمان ثبت احوال کشور توسط بانک مرکزی صادر شد.

کد خبر 337191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.