همکاری با ایران در سوریه ادامه می یابد

سفیر روسیه در تهران با تاکید بر حفظ برجام گفت: همکاری های ایران و روسیه در مبارزه با تروریسم در سوریه ادامه خواهد یافت.

به گزارش ایمنا، «لوان جاگاریان» یکشنبه در گفت وگو با خبرگزاری تاس گفت: از سطح تماس های ایران و روسیه در سوریه از جمله در عرصه تامین شرایط فعالیت مناطق کاهش تنش در این کشور رضایت داریم.

وی گفت: دو کشور سهم مهمی در پیروزی بر تروریسم داشته اند، همکاری های ایران و روسیه در حل و فصل سیاسی مساله سوریه و مبارزه با بقایای گروه های تروریستی ازجمله در تماس نزدیک با کشور سوم ضامن صلح یعنی شرکای ترکیه ای ادامه می یابد. 

همکاری ایران و روسیه در برجام 

سفیر روسیه در ایران گفت: موضوع برجام بطور طبیعی در تماس هایی با شرکای ایرانی مطرح و مورد بررسی قرار می گیرد. «بار دیگر تاکید می کنم ایران بطور کامل به تعهدات خود در چارچوب برجام عمل می کند.» 

وی افزود: این توافق نتیجه مذاکره های طولانی و دشوار چندجانبه است و در شکلی که در تابستان سال ۲۰۱۵ ثبت شده است، باید حفظ شود. «هیچ گونه تغییری در این توافق نباید مطرح شود».

جاگاریان گفت: بدیهی است که تهران و مسکو از اوضاع پیرامون برجام نگران هستند؛ نشانه هایی وجود دارد که شرکای اروپایی نیز که تلاش های گسترده ای را برای دستیابی این توافق بکار بسته اند، نگرانند.

سفیر روسیه در ایران گفت: از سطح همکاری روسیه و ایران در چارچوب برجام رضایت داریم، هم اکنون در ایران هیاتی از شرکت دولتی روس اتم حضور دارد که با شرکای ایرانی در مورد برخی ابعاد طرح تغییر کاربری راکتور فوردو گفت وگو می کند. 

وی اظهار امیدواری کرد در آینده نزدیک شاهد نتیجه این رایزنی ها باشیم. 

کد خبر 337151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.