کشاورزی و گردشگری محورهای توسعه تیران وکرون است

تیران-فرماندار شهرستان تیران و کرون گفت: کشاورزی، صنعت و گردشگری از جمله مهمترین محورهای توسعه شهرستان تیران وکرون است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون، علی رحمانی شامگاه شنبه در آیین افتتاحیه پروژه های جهاد کشاورزی شهرستان تیران و کرون اظهار کرد: توسعه اقتصادی و اجتماعی این منطقه بر پایه ظرفیت ها و توانایی های این منطقه پیش بینی شده و سرمایه گذاری در این حوزه های مورد پیش بینی صورت می گیرد.

وی افزود: کشاورزی، صنعت و گردشگری از جمله مهمترین محورهای توسعه شهرستان تیران وکرون است که اشتغالزایی و رونق اقتصادی بر پایه این عرصه ها انجام می شود و مدیریت شهری هم موانع پیش روی این عرصه را رفع می کند که شرایط تسهیل شود.

فرماندار شهرستان تیران و کرون ادامه داد: برخی موانع پیش روی این عرصه ها به دلیل بروکراسی سخت اداری و عدم واگذاری مسئولیت ها به سطح شهرستانی و تصمیم گیری متمرکز ملی بوده که شرایط را برای سرمایه گذاری سخت و طولانی کرده است.

وی با اشاره به وضعیت بیکاری و اشتغالزایی در این شهرستان یادآورشد: وضعیت بیکاری در این شهرستان کمتر از میزان متوسط استانی و ملی است و با سرمایه گذاری های صورت گرفته در بخش کشاورزی و گردشگری و صنعتی این منطقه شاهد کاهش بیش از بیش بیکاری خواهیم بود.

رحمانی با بیان اینکه شهرستان تیران وکرون در رتبه نخست ایجاد گلخانه های مدرن قرار دارد، تصریح کرد: در صورت وجود آب مورد نیاز، واگذاری زمین و پروانه برای ایجاد گلخانه انجام می شود و تسهیلات بانکی ارزان قیمت هم ارایه خواهد شد.

وی کاهش قیمت گاز برای گلخانه ها بر اساس اقلیم سرد این منطقه و توسعه زیر ساخت ها برای سرمایه گذاران مهم دانست و گفت: مشکلات فعالان اقتصادی با حضور مسئولان ارشد استان و مدیران شهرستانی بررسی و موانع پیش روی سرمایه گذاری برداشته می شود.

کد خبر 337086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.