بروکراسی کشور را فلج می‌کند

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی گفت: آزادی بیان و خودکفایی مهم ترین دستاورد انقلاب اسلامی است اما بروکراسی موجود در کشور باعث جلوگیری پیشرفت و رسیدن به جایگاه های بالاتر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید ناصر موسوی لارگانی شامگاه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: اصفهان اولین شهری بود که در آن حکومت نظامی اعلام شد و در ایام بهمن ماه ۵۷  بسیاری از برنامه ها به ویژه زمان ورود امام را مردم شریف اصفهان عهده دار بودند.

وی افزود: انقلاب در آستانه ۴۰ سالگی به سن پختگی رسیده است و طی این مدت دستاوردهای زیادی به ویژه در حوزه نظامی داشته است که نمی توان به همه ابعاد آن در این زمان کم پرداخت.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی " استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی" را از دستاوردهای مهم انقلاب دانست و گفت: برخی این دستاورد را زیر سئوال می برند و این در حالی است که در هیچ کجای دنیا این میزان آزادی وجود ندارد.جای تعجب دارد که رییس جمهور در اظهارات خود علت اغتشاشات اخیر را مطالبه مردم برای فضای بازتر عنوان کرد و مسائل اقتصادی را دلیل اصلی این اغتشاشات ندانست.

وی اضافه کرد: اگر آزادی به معنای بی بندو باری است که معنای آزادی نمی دهد، اما اگر منظور آزادی بیان باشد که در ایران این آزادی وجود دارد و حتی در شبکه های اجتماعی هم مقام معظم رهبری را زیر سوال می برند که این خود نشان دهنده آزادی بیان است. البته با وجود آزادی بیان، خط قرمز هایی هم وجود دارد که باید دقت شود.

موسوی لارگانی با بیان اینکه رونق کشور در تولید محصولات از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی بوده است، تصریح کرد: قبل از انقلاب ایران وارد کننده صرف بود و اگر هم تولیدی صورت می گرفت قطعات اصلی آن از خارج تامین می شد، این در حالی است که امروز پیشرفت های صنعت در تولید سلاح، فولاد و صنایع دیگر قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست.

وی تحریم ها را مهم ترین تنگناهای پیش روی اقتصاد کشور عنوان کرد و گفت: البته تحریم ها در جای خودش نعمتی برای کشور ما بوده است؛ تحریم ها از اوایل انقلاب وجود داشته و تنها مربوط به دولت نهم و دهم نیست و زمانی که آمریکا بحث تحریم ها و قطع ارتباط را مطرح کرد، امام(ره) فرمودند اصلا رابطه گرگ و میش معنایی ندارد.

 این نماینده مجلس افزود: تحریم ها باعث شد روی پای خود بایستیم به گونه ای که قبل از انقلاب ۹۰ درصد مصرف کالاهای استراتژیک کشور مانند گندم و برنج وارداتی بود اما امروز  نه تنها در تولید کالاهای استراتژیک بلکه در زمینه تولید سلاحهای هسته ای و موشکی باعث هراس رژیم صهیونیست و آمریکا شده ایم.

وی با اشاره به نقاط ضعف و چالش های پیش رو گفت: سوء مدیریت، قرار نگرفتن مناسب افراد در جای خود و تغییرات کشور که با تغییرات دولت ها ایجاد می شود، ضربه سنگینی به کشور وارد می کند؛ همچنین اوایل انقلاب اکثر سازمان ها و نهادها، جهادی عمل می کردند که امروزه بروکراسی های موجود، کشور را فلج می کند و با این روند به جایی نمی رسیم.

موسوی لارگانی با بیان اینکه متاسفانه برخی از افراد فقط به فکر خود بوده و در صدد دست درازی به بیت المال هستند، افزود: این افراد، مردم را نسبت به نظام بدبین کرده و از پیشرفت نظام و انقلاب هم جلوگیری می کنند. 

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه نمایندگان وظیفه نظارت را بر عهده دارند، شخصا در جلسات اداری استان ها و شورای اداری شهرستان تذکر داده و تلاش شده در این زمینه در انجام تذکر و مطالبه گری و تحقیق و تفحص به صورت جناحی عمل نکنیم.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن  گفت: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب، این راهپیمایی متمایز از سال های گذشته برگزار خواهد شد و علت آن این است که مردم برای نظام بهای سنگینی داده اند و نظام و انقلاب را دوست دارند، اما نکته اینجاست که مسئولان خود را به خواب غفلت نزنند و احساس وظیفه کنند.

وی خاطر نشان کرد: اگر مسئولان به نام گذاری سال ها توسط رهبر معظم انقلاب توجه می کردند و گوش شنوا داشتند، اینگونه مشکلات معیشتی ایجاد نمی شد و حتی تحریم ها هم اثر نمی کرد؛ نباید همه چیز را در گذشته سیاه ببینیم و بگوییم در گذشته فعالیتی صورت نگرفته است.

همه مسئول رکود در کشور هستیم

موسوی لارگانی با اشاره به مسئله رکود گفت: همه ما مسئول رکود در کشور هستیم چراکه مردم هنوز به دنبال کالای خارجی هستند و برای رفع رکود مسئول و غیر مسئول باید همت کنند تا این مسئله نیز حل شود.

وی با اشاره به فعالیت صورت گرفته در شهرستان فلاورجان گفت: در این ۱۰ سالی که خدمتگزار مردم شهرستان فلاورجان بودم، کارهای بسیار ارزشمندی انجام شد که یکی از آنها تصویب قانون ارزش افزوده بود که در واقع اصلاح ماده قانون ۳۷ و ۳۸ ارزش افزوده بوده است، با توجه به اینکه به شهرستان فلاورجان نسبت به شهرستان های صنعتی کمتر کمک می شود اما اکنون بودجه مرکز شهر از ۹۰۰ میلیون تومان به ۱۷ میلیارد تومان رسیده و به مسائل آلاینده ها و عوارض ارزش افزوده بیشتر توجه می شود.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی برخی از فعالیت های عمرانی صورت گرفته در شهرستان فلاورجان را دریافت قیر برای روستاها، بازسازی ساختمان درمانگاه ها و بیمارستان ها و احداث چندین مدرسه اعلام کرد و گفت: البته باید توجه داشت که ۷۰ درصد مدارس این شهرستان تخریبی است و به کمک های بیشتری نیاز داریم.

وی ادامه داد: بهره برداری از فاضلاب فلاورجان نیز در دستور کار قرار دارد.

مسائلی که از بودجه جا مانده بود

وی در خصوص بودجه ۹۷ دولت نیز گفت: همه ساله دولت موظف است در ۱۵ آذر بودجه سال بعد را به مجلس ارائه و نمایندگان ۱۰ روز فرصت دارند پیشنهادات خود را به کمیسیون ها دهند و کمیسیون هم  ۱۵روز فرصت دارد پیشنهادات و بودجه را بررسی و ارائه دهد که معمولا با این مدت کار به اتمام نمی رسد و اکنون  حدود ۲۵ روز بودجه در کمیسیون تلفیق بررسی و به صحن علنی مجلس آورده شد؛ این برای اولین بار بعد از انقلاب است که کلیات بودجه در صحن علنی رد می شود؛ بعد از ارجاع و بازگشت به صحن علنی و رای گیری کلیات بودجه، رییس مجلس شورای اسلامی عدم توجه به مسائلی مانند اشتغال، رکود و آب را دلیل رد بودجه اعلام کرد.

موسوی لارگانی افزایش قیمت حامل های انرژی را از دیگر دلایل رد بودجه 97 دولت عنوان کرد و گفت: نمایندگان مجلس در این زمینه با توجه به رکود و وضعیت معیشت مردم موضع گیری کردند چرا که  ۵۰ درصد یارانه از افزایش قیمت های حامل انرژی باید در حوزه اشتغال هزینه شود و این در حالی است که تاکنون در این خصوص خروجی را شاهد نبوده ایم.

وی افزود: درآمدی که دولت از حامل های انرژی داشته ۷۸ هزار میلیارد تومان بوده است که  ۴۷ هزار میلیارد آن یارانه نقدی است و پنج هزار میلیارد هم به طرح تحول سلامت پرداخت می شود و ما بقی آن مشخص نیست کجا هزینه می شود.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی حذف یارانه ۳۰ تا ۴۰ میلیون ایرانی را از دیگر بندهای بودجه 97 دولت اعلام کرد و گفت: این در حالی بود که سخنگوی دولت در نشست خبری گفته است یارانه هیچ کس را قطع نمی کنیم در صورتی که خود دولت پیشنهاد قطع این یارانه بگیران را داده است و همچنین گفته شد که شناسایی افراد مستحق امکان پذیر نیست در حالی که  وزیر سابق اقتصاد آقای طیب نیا گفته بود ۱۰ میلیون نفر استحقاق گرفتن یارانه را ندارند.

وی افزود: اکنون دولت معتقد است که بین شش تا هشت میلیون نفر استحقاق یارانه را ندارند و تصویب شد که کسانی که بالای سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومن درآمد دارند، شامل یارانه بگیران نخواهند بود، اما متاسفانه با این توجیه، به همه حتی به ۵۰۰ نفر از کسانی که از دنیا رفته بودند یارانه دادند و به واقع قانون به خوبی اجرا نشد و نتوانستیم در این مدت پنج سال آن را عملیاتی کنیم.

موسوی لارگانی با بیان اینکه بودجه کشور یک بودجه انقباضی است و مسلما فشارهای اقتصادی بیشتر می شود، اضافه کرد: یکی از دلایل رکود در کشور، مالیات بر ارزش افزوده و مالیات تکلیفی است و این قانون باعث شده که تعداد زیادی از تولیدکنندگان و صنعتگران زمین گیر شوند و همین روند در بودجه فعلی هم ادامه پیدا کرده، در حالی که دولت موظف بوده بعد از پنج سال از سال ۸۷ به بعد، لایحه دائمی آن را ارائه دهد که محقق نشده و همین امر فشار زیادی را به مردم متحمل کرده است.

کد خبر 337067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.