اکران پنج فیلم در پاتوق فیلم کوتاه

چهل و یکمین برنامۀ پاتوق فیلم کوتاه اصفهان به اکران پنج فیلم کوتاه ایرانی و خارجی اختصاص یافت.

سرپرست پاتوق فیلم کوتاه اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: چهل و یکمین نشست پاتوق فیلم کوتاه اصفهان به اکران پنج فیلم کوتاه "دوئت"، "اکتسابات انتسابی"، "۱۲۴"، "بیگانه و بومی" و "پادشاه جنگل" اختصاص دارد.

بهنام تاجمیر ریاحی ادامه داد: نوید دانش، کارگردان فیلم کوتاه داستانی "دوئت" است و بازیگرانی چون پانته‌آ پناهی‌ها و پژمان بازغی در آن ایفای نقش می کنند. داستان فیلم درباره دختری به نام "مینو" است که همسرش "حامد" را به دیدار "سپیده"، زنی که با او گذشتۀ مشترکی داشته، می برد و این ملاقات، یادآور خاطرات گذشتۀ آن‌ها می شود.

وی افزود: انیمیشن کوتاه "اکتسابات انتسابی" به کارگردانی سمانه شجاعی، روایتگر داستان ﭘﻴﺮ‌ﭘﺴﺮی است ﮐﻪ ﺍﺯ ﻭﺿﻌﻴﺖ ظاﻫﺮی ﺧﻮﺩ ﻧﺎﺭﺍﺿﯽ ﺍﺳﺖ و ﺗﺼﻤﻴﻢ ﻣﯽﮔﻴﺮﺩ ﺑﻪ ﺯﻧﺪﮔﯽﺍﺵ ﺧﺎﺗﻤﻪ ﺩﻫﺪ، ﺍﻣﺎ یک ﺧﻮﺩﮐﺸﯽ ﻧﺎﻣﻮﻓﻖ، ﻭﺿﻌﻴﺘﯽ ﺑﺪﺗﺮ ﺍﺯ ﻗﺒﻞ را ﺑﺮﺍی ﺍﻭ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ. در مستند کوتاه "۱۲۴" به کارگردانی رقیه توکلی نیز شاهد داستان "ابوالفضل"، جوانی ۲۴ساله خواهیم بود که دربان هتلی در یزد است و آرزو دارد ازدواج کند.

تاجمیر ریاحی با اشاره به جزییات دیگر فیلم های نشست این هفتۀ پاتوق اظهار کرد: فیلم داستانی کوتاه "بیگانه و بومی" به کارگردانی علی‌محمد قاسمی، حکایت شکاربانی‌ است که روزی شکارچی بوده و انیمیش کوتاه "پادشاه جنگل" به کارگردانی ژرژ شیزگبل از کشور سوییس، بر اساس شعری از گوته و با بهره‌گیری از موسیقی "شوبرت" و "لیست" ساخته شده است. این فیلم، داستان کودک بیماری را روایت می کند که در تخیلات خود، پادشاه جنگل را می‌بیند.

علاقمندان برای شرکت در چهل و یکمین پاتوق فیلم کوتاه اصفهان می‌توانند روز دوشنبه، ۲۳ بهمن ماه رأس ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه به نگارستان امام خمینی(ره) واقع در میدان فیض مراجعه کنند.

نشست پاتوق فیلم کوتاه اصفهان، دوشنبۀ هر هفته به همت انجمن سینمای جوانان اصفهان، موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) و جهاد دانشگاهی واحد اصفهان در نگارستان امام خمینی(ره) برپا می‌شود. این پاتوق، هفتۀ گذشته به منظور بهره‌گیری هر چه بیشتر مخاطبان از هشتمین جشنواره فیلم فجر اصفهان برگزار نشد.

کد خبر 337036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.