شهروندان اصفهانی اطلاعات شهر را الکترونیکی دریافت کنند

رییس اداره آمار و اطلاعات شهرداری اصفهان گفت: فایل قابل دانلود نهمین کتاب آمارنامه شهر اصفهان مربوط به سال ۹۵ در پرتال شهرداری به نشانی www.isfahan.ir بارگذاری شده تا همه شهروندان امکان استفاده از آن را داشته باشند.

رسول موسوی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: نهمین کتاب آمارنامه شهر اصفهان در ۱۰۰۰ نسخه تکثیر و در تمامی دانشگاه‌ها، ادارات و مراکز توزیع می‌شود.

وی افزود: به منظور دسترسی همه شهروندان به اطلاعات شهر اصفهان، فایل قابل دانلود نهمین نسخه از این کتاب در پرتال شهرداری به نشانی www.isfahan.ir بارگذاری شده است، البته در لوح فشرده نیز تمام آمارنامه‌های شهر اصفهان از سال ۸۷ تاکنون بارگذاری شده تا آرشیو کاملی در اختیار علاقمندان قرار گیرد.

رییس اداره آمار و اطلاعات شهرداری اصفهان ادامه داد: یکی از مسئولیتهای معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان تهیه آمارنامه شهری به عنوان بانک اطلاعات جامع شهری است که محتوای آن نیز مبنای هدف گذاری‌ها و تصمیم گیری‌ها در مدیریت شهری در نظر گرفته می‌شود.

موسوی تصریح کرد: چاپ کتاب آمارنامه شهر اصفهان از حدود ۹ سال پیش در دستورکار شهرداری قرار گرفت و مبانی تهیه و تدوین آن بر اساس استانداردهای بین المللی ISIC صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، تمام کلانشهرهای ایران طبق استانداردISIC  آمارنامه‌های خود را تهیه می‌کنند، گفت: اگر کتاب آمار نامه اصفهان با آمارنامه سایر شهرها مقایسه شود، ساختاری یکسان دارد تا پژوهشگران و شهروندان بتوانند شاخص‌های شهرها را با یکدیگر مقایسه کنند.

وی خاطرنشان کرد: استاندارد ISIC کتاب آمارنامه را در ۲۰ فصل تعریف کرده که فصل اول مربوط به سرزمین و آب و هوا بوده و در ادامه به موضوعات جمعیتی، نیروی انسانی، کشاورزی، صنعت و معدن، انرژی، شاخص‌های قیمت و ... می‌پردازد.

موسوی گفت: اگر آمارنامه ها طبق استاندارد تهیه شود، تمام عددها و شاخص‌ها مقایسه‌پذیر است و نقشه‌های آن هنگام برنامه‌ریزی و بودجه مبنا قرار می‌گیرد تا مدیران بر اساس آن نسبت به تعیین سرانه‌ها اقدام کنند.

کد خبر 336982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.