قوانین بانکی و مالیاتی به نفع مردم اصلاح شود

شهرضا – امام جمعه شهرضا گفت: لازم است قوانین بانکی و مالیاتی به نفع مردم اصلاح شود زیرا اجرای کنونی این قوانین، مشکلات زیادی را برای بسیاری از افراد ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، حجت الاسلام سیف‌الله یعقوبی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرضا که در مسجد صدیقه طاهره این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: براساس روایات اسلامی ظلم و گناه باعث تغییر نعمت‌های الهی می‌شود. همچنین تبعیض، بی‌عدالتی و فساد از مصادیق ظلم است و اگر در جامعه‌ای رواج یابد به این صورت که افرادی به ناحق از بیت المال استفاده کنند و فقرا هر روز فقیرتر شوند، نعمت‌های خداوند نیز از بین می‌رود.

وی انقلاب اسلامی را از نعمت‌های الهی برشمرد و افزود: اگر قدر این نعمت بزرگ خداوند را ندانیم، خداوند آن را از ما می‌گیرد.

امام جمعه شهرضا با تأکید بر ضرورت اصلاح قوانین مالیاتی و بانکی، گفت: اجرای این قوانین به صورتی که اکنون در جامعه اجرا می‌شود، مشکلات زیادی را برای بسیاری از افراد ایجاد کرده است.

وی با اشاره به فرارسیدن ایام دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: سقوط نظام شاهنشاهی، واقعه‌ای بی‌سابقه در جهان بود که به رهبری یک مرد سیاسی و مذهبی، که بیش از یک سوم عمر خود را صرف تهذیب نفس کرده بود، انجام شد.

حجت الاسلام یعقوبی، ولایت فقیه و حمایت مردم را مهمترین ویژگی‌های انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: اسلامی بودن، رکن اصلی انقلاب است بنابراین اداره آن هم باید به دست فردی اسلام شناس و پرورش یافته حوزه علمیه باشد. کارشناسان دینی، علما و فقیهان هستند و به این دلیل رهبری انقلاب، به دست ولی فقیه است.

مردم مهمترین پشتوانه انقلاب هستند

وی مردم را مهمترین پشتوانه انقلاب اسلامی دانست و با تأکید بر ضرورت رعایت حقوق آنان، اظهار کرد: حامیان اصلی انقلاب اقشار ضعیف و متوسط جامعه بوده که همیشه در صحنه حاضر هستند، بنابراین نباید اجازه دهیم که مشکلات اقتصادی، معیشت آنان را تحت الشعاع قرار دهد.

امام جمعه شهرضا تأکید کرد: در شرایطی که نوسانات بهای کالاها در بازار بر اقشار کم‌ درآمد فشار وارد می‌کند، افرادی که از نظر مالی، توانمند و ثروتمند هستند با مشکلات زیادی مواجه نمی‌شوند.

وی با اشاره به بخش‌هایی از سخنان رهبر معظم انقلاب، گفت: تنها راه برون رفت از مشکلات کشور، شناخت و پایبندی به اصول انقلاب، انقلابی ماندن و اتکا به توانمندی‌های داخلی است.

حجت الاسلام یعقوبی با تأکید بر ضرورت قطع امید از حمایت‌های کشورهای بیگانه، تصریح کرد: جوان‌گرایی، روحیه جهادی در مدیریت، مقابله با نفوذ و استفاده از یافته‌های علمی، راهکار حفظ انقلاب و ارزش‌های آن است.

مسئولان گزارش عملکرد خود را به مردم ارایه دهند

وی آمریکا را بزرگ‌ترین دشمن ملت ایران برشمرد و افزود: مسئولان این کشور بارها از عناصر ضدانقلاب حمایت و بر ضرورت مقابله با انقلاب اسلامی، تأکید کرده‌اند.

امام جمعه شهرضا حضور در مراسم راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن را تکلیف شرعی و سیاسی همه اقشار جامعه دانست و تأکید کرد: همه رسانه‌های بیگانه با هدف یافتن نقاط ضعف و ضربه زدن به انقلاب، به دنبال پوشش خبری مراسم این روز هستند.

وی اضافه کرد: همه افراد باید با هر وسیله‌ای که در اختیار دارند، دیگران را به حضور در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن تشویق کنند زیرا حضور گسترده مردم در صحنه، دشمنان ایران، انقلاب و اسلام را ناامید می‌کند.

حجت الاسلام یعقوبی با تأکید بر ضرورت ارائه گزارش عملکرد مدیران و مسئولان اجرایی به مردم، اظهار کرد: باید مردم نسبت به آینده انقلاب امیدوار شوند، بنابراین ضرورت دارد آنان را از خدماتی که در طول دوران بعد از پیروزی انقلاب ارایه شده، باخبر کنیم.

کد خبر 336936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.