عدالت اجتماعی، نیاز گم‌شده جامعه است

لنجان- امام جمعه زرین شهر گفت: نیاز مبرم جامعه در عصر کنونی عدالت اجتماعی است، این در حالیست که در این خصوص کم کاری‌هایی در کشور صورت گرفته و این کاستی ها باید جبران شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام قاسم باقریان در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه زرین شهر، اظهار کرد: حضور پرشور مردم فهیم و با بصیرت در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن فکر تهاجم دشمن به کشور را از بین خواهد برد، از این رو همه‌ اقشار کشور در کنار هم با وحدت و همدلی اتحاد خود را به دشمنان خارجی و داخلی نشان خواهند داد.

وی افزود: امروز دشمن به دنبال جدایی و تفرقه است و برای عملی شدن این توطئه از تمام توان خود استفاده کرده و می‌کند، از این جهت مردم همچون همیشه با حضور خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن این توطئه خطرناک دشمن را نقش بر آب می‌کنند.

امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش نکات بسیار مهم و راهبردی را فرمودند که این نکات باید مورد توجه قرار گیرد و حضور مردم در مراسم ۲۲ بهمن یکی از تاکیدات ایشان بود.

وی ادامه داد: رسیدگی به مردم و توجه به مشکلات آنها از دیگر نکاتی بود که مقام معظم رهبری بر روی آن تاکید داشتند و از همه‌ مسئولان خواستند این مهم را مورد توجه قرار دهند، چرا که مردم در خصوص مطالبه درخواست‌های به حق خود با هیچ کسی رو دربایستی ندارند و این مطالبه باید در مسیر خود مطرح و پیگیری شود.

حجت الاسلام باقریان اضافه کرد: یکی دیگر از مطالبات مهم مقام معظم رهبری مقابله با فساد در کشور بود و همانظور که ایشان فرمودند باید به مقابله با این اژدهای هفت سر بپردازیم و از سختی‌های آن نترسیم و با تمام قدرت به مقابله با فساد بپردازیم.

وی اظهار کرد: در آستانه ورود به چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی هستیم از این رو باید دستاوردهای انقلاب اسلامی را برای مردم بیان کنیم و باید خلاءها و کمی و کاستی‌ها را شناسایی و در صدد رفع آن برآییم.

امام جمعه زرین شهر گفت: نیاز مبرم جامعه در عصر کنونی عدالت اجتماعی است، این در حالیست که در این خصوص کم کاری‌هایی در کشور صورت گرفته و باید این کاستی ها جبران شود و از سوی دیگر باید فاصله‌های ایجاد شده بین مردم، برداشته شود.

وی تاکید کرد: ما در بسیاری از زمینه‌ها که در جای خود بسیار ارزشمند و مهم بود خیلی خوب پیشرفت کرده اما از اجرای عدالت اجتماعی عقب مانده ایم و یکی از راه‌های نهادینه شدن آن مقابله با فساد است که سم مهلک عدالت اجتماعی به‌شمار می آید، چرا که مردم ما به ویژه اقشار آسیب‌پذیر از بی‌عدالتی‌ها آسیب‌ جدی دیده اند و در این خصوص این اقشار باید مورد توجه قرار گیرند.

حجت الاسلام باقریان افزود: برخی قوانین وضع شده با مبانی اسلامی منطبق نبوده و حتی برخی از آنها ظالمانه بوده و با عدالت اجتماعی در تضاد است.

وی تصریح کرد: برخی از اقشار جامعه کسی را ندارند که صدایشان به مسئولان برسانند و حتی هیچ کسی به دادشان نمی‌رسد. امیرالمومنین (ع) به مالک اشتر می فرمایند: «فریاد کسانی باش که کسی نیست برای آنها فریاد بزند». در کشور ما برخی اقشار دارای صنف و گروه هستند که مشکلات و صدای آنها را به همه می‌رسانند اما اقشاری همچون کارگران، اقشار نیازمند، آسیب‌پذیر و کم توان هستند تا برای آنها فریاد بزنند و مطالبه‌گری کنند، اما همه‌ ما در برابر آنها بنا به فرمایش امام علی(ع) مسئول هستیم و باید صدای آنها را به طرق مختلف به گوش مسئولان برسانیم و از حقوق آنها دفاع کنیم.

امام جمعه زرین شهر اضافه کرد: متأسفانه برخی با تشکیل گروه‌های مختلف و خط و نشان کشیدن‌ها، کار غلطی را در جامعه نهادینه کرده اند و شهید مظلوم دکتر بهشتی خیلی زیبا می گوید: «انقلابی کسی است، که جاذبه در حد اعلا داشته باشد» اما در جامعه برخی، حتی برخی حزب اللهی ها به جای جاذبه در حد اعلا، دافعه به حد اعلا دارند.

وی اظهار کرد: این مسئله مخالف اصول انقلاب است، البته باید دافعه داشته باشیم نمی‌توان در مقابل دشمن جاذبه داشته باشیم و در اینجا جاذبه بد است و دافعه خوب؛ از این رو مقام معظم رهبری بارها در جذب حداکثری و دافعه حداقلی تاکید کرده اند و ما نیز باید به پیروی از ایشان تلاش کنیم تا جذب حداکثری در حد اعلا را داشته باشیم و دافعه را در حد ضرورت و نیاز رعایت کنیم.

حجت الاسلام باقریان گفت: مراسم های مختلفی که در شهر برگزار می شود و مسئولان کشور و استان در آن مراسم‌ها حضور دارند فرصتی است تا مشکلات شهرستان برای آنها بیان شوند و آنها بدانند در کنار کارخانجات بزرگ و کوچک صنعتی و آلودگی‌، شهرستانی به نام لنجان هم وجود دارد. شهرستان لنجان با مشکلات متعدد هچون بیکاری، آلودگی، اعتیاد و ... دسته پنجه نرم می کند، از این رو باید از هر راه ممکن حل مشکلات مردم این شهرستان را از مسئولان خواستار شویم.

کد خبر 336935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.