۶ میلیون ایرانی دو دفترچه بیمه دارند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه ۶ میلیون ایرانی دو دفترچه بیمه دارند، اجرای آزمون وسع را نیازمند همکاری موثر بیمه سلامت، وزارت بهداشت و تعاون دانست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از خانه ملت، رسول خضری با بیان اینکه ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در طرح تحول سلامت تحت پوشش بیمه سلامت همگانی قرار گرفتند، گفت: متاسفانه ۵ تا ۶ میلیون از این میزان دو دفترچه بیمه داشته و از دو محل یارانه درمان می گیرند بنابراین باید تعدادی از آنها حذف یا آزمون وسع در مورد آنها انجام شود.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بر اساس قانون بیمه همگانی مصوب سال ۷۳ هر ایرانی باید دارای یک دفترچه باشد، افزود: این قانون در سال ۹۳ و با اجرای طرح تحول سلامت بعد از ۲۰ سال اجرایی شد.

وی در رابطه با اجرای آزمون وسع برای دارندگان بیمه سلامت، افزود: سازمان بیمه سلامت بر اساس قانون اختیار انجام این کار را دارد و می تواند میزان وسع افراد را مشخص کند تا متناسب با نتایج ارزیابی، افراد نیازمند از خدمات رایگان بیمه بهره مند شده و سایر افراد نیز بابت خدمات ارائه شده حق بیمه را پرداخت کنند.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس دهم، افزود: به طور قطع دولت باید سازوکار اجرای آزمون وسع را فراهم کند؛ تحقق این کار نیازمند همکاری هماهنگ بیمه سلامت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت بهداشت است.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ گفت: بر اساس مصوبه روزهای اخیر کمیسیون تلفیق مقرر شد ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای رفع مشکل کسری بودجه به سازمان بیمه سلامت اختصاص یابد.

کد خبر 336887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.