بروکراسی اداری باعث افزایش آمار بیکاری در استان شده است

شهرضا - دبیر مجمع نمایندگان استان اصفهان بروکراسی اداری را از علل افزایش آمار بیکاری در استان اصفهان دانست و گفت: نرخ بیکاری استان بسیار بالاست، این در حالی است که این استان از نظر برخورداری از امکانات در وضعیت بهتری نسبت به بسیاری از استان‌های کشور قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، سمیه محمودی عصر امروز (پنجشنبه) در جلسه شورای اداری و افتتاح ۷۲ پروژه عمرانی، کشاورزی و صنعتی شهرستان شهرضا، اظهار کرد: مرور تاریخ معاصر ایران برای همه افراد ضروری است، باید با وقایع دوران اخیر آشنا شویم تا بدانیم انقلاب اسلامی منشأ چه خدمات مهمی بوده است.

وی با تأکید بر ضرورت ایجاد امیدواری در میان مردم، تصریح کرد: مردم مهمترین رکن انقلاب و اعتماد عمومی مهمترین سرمایه نظام است به همین دلیل عملکرد هریک از مدیران و مسئولان تأثیر مستقیم بر میزان رضایتمندی مردم دارد.

دبیر مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: انقلاب اسلامی به آسانی به دست نیامده است و برای پیروزی، اقتدار و تثبیت آن، خون‌های زیادی تقدیم اسلام و انقلاب شده است.

محمودی با بیان اینکه استان اصفهان گرفتار بروکراسی شدید اداری است، اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی قوانینی را برای همه کشور وضع و شورای نگهبان هم آن را تأیید می‌کند، اما برداشت‌های سلیقه‌ای در استان اصفهان، باعث بروز مشکلات بسیاری برای مردم می‌شود.

وی ادامه داد: بخش بسیار زیادی از مشکلات مردم ناشی از ساخت و سازهای خارج از محدوده است، مجلس شورای اسلامی برای حل این مشکلات، قانونی را برای ارایه موقت خدمات عمومی به این مناطق وضع کرده و این قانون در همه کشور نیز اجرا می‌شود، اما دادستان استان اصفهان مانع اجرای مصوبه قانونی مجلس شده است.

دبیر مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی ضافه کرد: قوانین مالیاتی که در همه کشور اجرا و مشکل چندانی را نیز ایجاد نمی‌کند، در استان اصفهان به دلیل سخت‌گیری بیش از اندازه، مشکل‌ساز می‌شود.

محمودی گفت: دستورات بسیار خوبی از مدیران ارشد کشوری برای ارایه خدمات در بخش‌های مختلف اخذ می‌شود، اما مدیران اجرایی استان در برخی موارد با آن مخالفت می‌کنند که این مسئله قابل پذیرش نیست.

وی بروکراسی اداری را از علل افزایش آمار بیکاری در استان اصفهان دانست و افزود: نرخ بیکاری استان بسیار بالاست، این در حالی است که این استان از نظر برخورداری از امکانات در وضعیت بهتری نسبت به بسیاری از استان‌های کشور قرار دارد.

دبیر مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم توجه به معضلات مناطق جنوب استان، گفت: اولویت‌های استان سال‌ها است که تغییری نکرده است و در همه این سال‌ها جای خالی معضلات مناطق جنوی استان در برنامه‌ریزی‌ها احساس می‌شده است.

محمودی گفت: پس از حدود دو سال تلاش شبانه‌روزی، طرحی برای اختصاص سهمیه آب به مناطق جنوب استان در نظر گرفته شد، اما از سوی برخی از مسئولان حوزه آب استان اعلام شده که با آن مخالفت می‌شود؛ اگر مسئولان اجرایی قول بدهند که معضل کم‌آبی مردم منطقه را برطرف کنند، نماینده مجلس به سایر امور مردم رسیدگی می‌کند.

وی با تأکید بر ضرورت احیای منطقه ویژه اقتصادی شهرضا، اظهار کرد: اگر طرح جدیدی که برای احیای این منطقه در نظر گرفته شده اجرا شود، بخش زیادی از معضلات منطقه از جمله بیکاری، حل می‌شود.

دبیر مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: احیای منطقه ویژه اقتصادی شهرضا، سبب رونق در اقتصاد استان می‌شود، بنابراین همه مسئولان باید از ان حمایت کنند.

کد خبر 336860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.