حواشی مجلس شورای اسلامی در هفته گذشته

در هفته ای که گذشت، مجلس شورای اسلامی با حواشی مختلفی در خصوص تصویب مصوبه قلیانی و احضار وزیر ورزش درگیر بود.

به گزارش ایمنا، هفته ای دیگر از سال ۹۶ سپری شد و در بسته خبری این هفته برخی از پر حاشیه ترین اخبار مجلس شورای اسلامی را  مرور می کنیم.

انتقاد به «مصوبه قلیانی»

بعد از طرح قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات، نظرات مختلفی پیرامون لغو و آزاد کردن قلیان مطرح شد که اکبر ترکی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با انتقاد به رای مثبت نمایندگان به مصوبه قلیانی به تسنیم، گفت: با وجود اینکه قهوه‌خانه‌ها از عرضه قلیان در اماکن سرپوشیده منع شده بودند، اما متاسفانه اکنون طرح مذکور از سوی نمایندگان به تصویب رسیده و دیگر منعی برای عرضه قلیان در قهوه‌خانه‌های سنتی وجود ندارد. رفع موانع اشتغالزایی دلیل قابل‌قبولی برای عرضه قانونی قلیان در قهوه‌خانه‌ها و چای‌خانه‌های سنتی نیست.

عضو کمیسیون بهداشت با بیان اینکه سالانه رقم کلانی جهت درمان استفاده کنندگان از قلیان و سیگار صرف می‌شود، گفت: این هزینه‌ای که صرف درمان ناشی از استعمال دخانیات می‌شود را می توان در جهت ایجاد اشتغال سرمایه‌گذاری کنیم و شاهد تحولی در بخش اشتغال باشیم و رفع موانع عرضه قلیان علاوه بر اینکه سبب ترغیب جوانان به مصرف سایر مواد دخانی می شود، آسیب‌های اجتماعی متعددی در حاشیه این اماکن ایجاد می کند.

وزیر ورزش را احضار می کنیم

بهروز نعمتی سخنگوی هیات رییسه مجلس در صحبت هایی بی سابقه درباره فدراسیون فوتبال و انتخابات کمیته المپیک، مسئولان این دو نهاد را به باد انتقاد گرفت و به مهر، گفت: در یکی از جلسات مجلس آقای وکیلی به مهدی تاج گفت «اگر نمی توانی، ول کن برو!» «فلان آقایی که در یک دستگاه بوده است با یک واسطه، مدیر یک مجموعه شده و بعد همه کاره فدراسیون فوتبال می شود؛ این کم لطفی در حق فوتبال است.»

وی افزود: در این فضا نه فدراسیون فوتبال و نه وزارت ورزش خوب عمل نکردند و گلایه ها انجام شده است ولی متاسفانه گوش شنوایی وجود ندارد. با توجه به اینکه یک سرمایه بزرگ اجتماعی در اختیار تیم های کشور است که دارد به هدر می رود، تیم های ما آسیب جدی دیده است.

عوارض واردات لوازم آرایشی هم بالا رفت

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی سه شنبه_ ۱۷ _ بهمن در بند الحاقی به تبصره ۱۰ لایحه بودجه مقرر کردند در سال ۹۷ مجموعا ۱۰ درصد به عوارض گمرکی ورودی و سود بازرگانی واردات لوازم آرایشی اضافه شود.

براساس گزارش ها،  پیشنهاد الحاق این بند به تبصره ۱۰ را به روز بنیادی نماینده کاشمر ارائه کرده بود.

سلبریتی‌ها هیچ کمکی به زلزله‌زدگان کرمانشاه نکرده‌اند

فرهاد تجری نماینده مردم سرپل ذهاب و قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به آخرین وضعیت کمک رسانی به مردم زلزله زده خود گفت: با توجه به اینکه در فصل سرد سال قرار داریم و استان کرمانشاه نیز یکی از سرد سیرترین استان‌های کشور به شمار می‌آید، متاسفانه هلال احمر در بحث امدادرسانی به زلزله‌زدگان نتوانسته آن طور که باید و شاید خوب عمل کند.

وی افزود: همچنین در حوزه تامین سوخت که نیاز اصلی مردم در هوای سرد است نیز  شاهد کم کاری‌هایی از سوی وزارت نفت بوده‌ایم و از طرفی با برنامه‌ریزی‌های غلطی که از سوی بنیاد مسکن در ساخت سرپناه برای زلزله زدگان شاهد بوده‌ایم بخشی از مردم هنوز بدون کانکس و در چادرها زندگی می‌کنند.

نماینده مردم سرپل ذهاب با اشاره به کمک‌هایی که از سوی اشخاص معروف که تحت عنوان سلبریتی شناخته می شوند، گفت: تا این لحظه به جز آقای زیباکلام که با خبر شده‌ایم با کمک‌های مردمی که جمع‌آوری کرده طی قراردادی با بنیاد مسکن هزینه احداث خط لوله آب و فاضلاب یک روستا را متقبل شده است، هیچ اقدامی از سوی اشخاص معروفی که در ایام پس از زلزله به شهر سرپل ذهاب آمده و وعده جمع‌آوری کمک‌های مردمی را داده بودند، انجام نشده است.

کد خبر 336838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.