حسینی: بدون احزاب دموکراسی اتفاق نمی افتد

عضو شورای مرکزی اتحاد ملت ایران اسلامی گفت: با گذشت چهل سال از انقلاب، هنوز احزاب و تشکل ها در کشور سازماندهی نشده اند و دولت و جامعه باید به این نتیجه برسند که بدون حزب، دموکراسی اتفاق نمی افتد.

محمود حسینی، با اشاره به مهم ترین دستاورد سیاسی انقلاب اسلامی در این چهل سال به خبرنگار ایمنا گفت: جمهوریتی که در قانون اساسی جمهوری اسلامی متجلی شد و به آرا و حضور مردم به ویژه زنان بها داد، از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی بود.

استاندار اسبق اصفهان افزود: از لحاظ سواد و تحصیلات هم فعالیت های گسترده و پیشرفت زیادی انجام شد؛ چرا که در زمان پیروزی انقلاب کمتر از ۵۰ درصد جامعه با سواد بودند، در حالی که اکنون ۹۰ درصد جامعه با سواد هستند که زنان هم از این امر مستثنی نبودند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه تشکل ها و احزاب مردم نهاد هنوز سازماندهی نشده است، گفت: هر چند در مقطع کنونی مجلس در کشور فعال است، اما یکی از نقاط ضعف انقلاب رشد نکردن احزاب و تشکل ها است و به عبارتی احزاب و تشکل های قوی در کشور وجود ندارد  و دولت باید به این امر توجه کند تا احزاب و در واقع ارتباط بین مردم و دولت از این طریق تقویت شود و جامعه هم دریابد که بدون حزب دموکراسی اتفاق نمی افتد.

کد خبر 336813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.