17 هزار ایرانی ممنوع‌الخروج هستند

رییس سازمان ثبت اسناد گفت: بیش از ١٧‌ هزار بدهکار ممنوع‌الخروج و هفت هزار و ١٤٠ نفر ممنوع‌المعامله شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، احمد تویسرکانی در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به صدور ۱۰‌ میلیون سند در سال جاری گفت: ۵۱۶‌ هزار واقعه ازدواج به ثبت رسیده که نسبت به سال گذشته هفت درصد کاهش یافته است. در رابطه با ۱۴۷‌هزار طلاق هم چهار درصد افزایش داشتیم.

تویسرکانی تصریح کرد: در حوزه‌ اسناد، املاک و اراضی بیش از دومیلیون سند صادر شده که پنج درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه  بیش از ٧٧‌ هزار سند روستایی و ١٥‌ هزار سند موقوفات صادر شده است، افزود: ٢٢‌ هزار و ٨٠٧ سند نیز برای مسکن مهر صادر شده است.

رییس سازمان ثبت اسناد از افزایش شش‌درصدی ثبت شرکت‌های غیرتجاری خبر داد و گفت: ۱۴ نمایندگی شرکت‌های خارجی در کشور به ثبت رسیده است. ۹‌ هزار و ۱۴۲ شرکت هم منحل شده‌اند.

وی درخصوص ورود سازمان ثبت به موضوع زمین‌های مفقوده گفت: بر اساس قانون باید این زمین‌ها متعلق به دولت باشد، مگر در مورد زمین‌هایی که اسناد متقن در رابطه با آنها وجود دارد.

تویسرکانی تصریح کرد: در قانون جامع حدنگار که قرار بود نهادهای دولتی این مسئله را اعلام کنند، اما این کار تاکنون انجام نشده است.

وی  افزود: دستگاه‌ها باید مستندات مربوط به حوزه املاک را به سازمان ثبت ارائه بدهند. اشخاص و افراد از خرید زمین‌های قولنامه‌ای خودداری کنند. نزاع‌هایی که در محاکم داریم ناشی از معاملات است.

منبع: مهر

کد خبر 336807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.