۳۶ درصد از سند مهارت استان اصفهان عملیاتی شده است

مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان گفت: سند مهارتی که تدوین شده اکنون خاک نمی خورد و تاکنون ۳۶ درصد این سند عملیاتی شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ابوطالب جلالی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در نشست خبری خود با بیان اینکه وضعیت فعلی بیکاری در کشور نگران کننده است، اظهار کرد: برخی منابع و ایجاد ظرفیت‌های سخت افزاری نمی تواند پاسخگوی اشتغال در جامعه باشد و در این بخش توانمندسازی و آموزش جوانان مهم است.

 وی با تاکید بر اینکه نباید در بخش آموزش نگاه معلم مداری و تئوری داشته باشیم، تصریح کرد: زمانی می‌توانیم در این بخش به اشتغال امیدوار باشیم که آموزش را به سطح یادگیری برسانیم .

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با بیان اینکه چنانچه مهارت‌آموزی مورد توجه جوانان قرار گیرد نباید در آینده نگران شغل‌شان باشند، گفت: همه دستگاه‌ها می توانند این فرصت را فراهم کنند و باید با همراهی و همکاری این مهم محقق شود.

وی تربیت نیروهای کار با نیاز بازار کار را نیز ضروری خواند و گفت: امروز محیط های اقتصادی نیازمند افرادی است که منجر به تولید پول و ثروت در جامعه شوند.

جلالی ادامه داد: تمرین کار عملی و قرار گرفتن در محیط‌های شبیه ساز بسیار کارساز است و موجب امیدواری جوانان است و رسیدن به اشتغال پایدار را فراهم می‌کند.

به گفته جلالی، در استان اصفهان ۵۴ مرکز آموزش دولتی، ۳۷۳ کارگاه ثابت شهری ، ۱۷۶ کارگاه جوار شهری، ۱۷۹ کارگاه جوار روستایی، ۲۴۰ کارگاه صنایع ضمن کار ، ۳۸ کارگاه صنایع اصناف، ۷۴ کارگاه جوار دانشگاه، ۶۴ کارگاه جوار پادگان و ۵۹ کارگاه جوار زندان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را در بخش دولتی به صورت رایگان ارائه می‌دهند.

وی گفت: این ظرفیت‌های سخت افزاری باعث شده که در از ابتدای سال جاری ۶۵ هزار نفر و ۱۱ میلیون نفر ساعت از آموزش فرصت‌های مهارتی بهره‌مند شوند.

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای استان اصفهان باتاکید بر اینکه مشارکت بخش غیردولتی موجب سرعت آموزش‌ مهارت‌های فنی و حرفه ای شده است، بیان کرد: این برنامه‌ها موجب شده شش هزار متر از فضای آموزشی و ۱۰ میلیارد تومان اعتبار در بخش غیر دولتی قرار گیرد.

 وی تصریح کرد: در این راستا بیش از ۲۰۰  فرصت آموزشی و در بخش‌های بیوتکنولوژی، هوشمندسازی، گردشگری، هنرهای دیجیتال، صنایع دستی، نانو و رشته‌های دیگر ایجاد شده است.

جلالی با اشاره به سندمهارت اظهار کرد: سند مهارتی که تدوین شده اکنون خاک نمی خورد و به عنوان یک تکلیف در اختیار شهرستان ها قرار گرفته است و باید برمبنای آن عمل کنند و ۳۶ درصد این سند عملیاتی شده است .

وی ادامه داد: تا پایان سال ۹۸ همه تکالیف این سند مهارتی استان اصفهان اجرایی می‌شود. بر اساس این سند بیش از ۴۵۰ فرصت شغلی در استان اصفهان ایجاد خواهد شد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان افزود: در بعد کمی قرار بر این است که ۵۰ هزار نفر از این فرصت‌های آموزشی بهره مند شوند و در طی ده ماهه امسال بیش از ۹۵ درصد از تعهدات تحقق پیدا کرده اند و ۳ هزار نفر از این آموزش ها بهره مند شدند و این اطمینان را می دهم که بیشتر این افراد در همان محیط جذب کار شوند.و این آموزش ها به صورت مشارکتی بوده است

وی در خصوص برگزاری آزمون‌های الکترونیکی نیز گفت: این آزمون‌ها برای مهارت آموزان به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود و اکنون شرایط آزمون برای بیش از ۲۰۰ نفر در یک سال مهیا شده است.

جلالی در بخش در پرسش و پاسخ به سوال خبرنگاران در زمینه آموزش مهارت به زندانیان و ایجاد اشتغال به این گروه گفت: سالانه نزدیک به سه هزار و ۵۰۰ نفردر زندان‌ها آموزش می‌بینند.

وی در مورد آموزش در پادگان‌ها اظهار کرد: در استان اصفهان سالانه نزدیک به سه هزار نفر از این مهارت‌ها برخوردار بوده‌اند که امسال قرار است هفت هزار و ۵۰۰ نفر تا پایان سال از این آموزش‌ها بهره‌مند شوند.

کد خبر 336778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.