بزرگداشت "آیت‌الله مظاهری" در جشنواره قرآنی المصطفی

دبیر جشنوراه بین‌المللی قرآنی و حدیثی المصطفی، از برگزاری مراسم تجلیل از شخصیت قرآنی آیت‌الله مظاهری در اختتامیه بیست و سومین جشنواره قرآنی و حدیثی المصطفی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدحسین رفیعی صبح امروز _چهارشنبه ۱۸ بهمن ماه_ در نشست خبری آیین اختتامیه بیست و سومین جشنواره قرآنی حدیثی المصطفی، درخصوص بیست و سومین جشنواره بین‌المللی قرآنی و حدیثی المصطفی اظهار کرد: مجموع شرکت‌کنندگان داخلی در این جشنواره شش هزار نفر و شرکت‌کنندگان خارجی پنج هزار نفر هستند که این تعداد به دو برابر افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: افتخار داریم که مرحله نهایی بخش مهارتی را در روزهای ۲۳ و ۲۴ بهمن‌ماه در سالن اهل‌بیت و با حضور طلاب و قاریان داخلی و خارجی شهر اصفهان برگزار کنیم.

دبیر جشنوراه بین‌المللی قرآنی و حدیثی المصطفی با بیان اینکه این جشنواره از دستاوردهای ناب جمهوری اسلامی محسوب می‌شود که طلاب غیر ایرانی را به توانمندی‌های قرآنی مجهز می‌کند، تأکید کرد: این توانمندسازی رقابت‌پذیری طلاب را در مواجهه با اندیشمندان سایر مذاهب افزایش داده و دیپلماسی پنهان جمهوری اسلامی ایران را ارتقا می‌دهد.

رفیعی با اشاره به اینکه نگاه به این جشنواره، صرفاً به‌عنوان یک مسابقه نیست، گفت: این جشنواره المپیادی است که هر ساله آموزش‌ها و نشست‌های جامعه المصطفی بر اساس آن برنامه‌ریزی می‌شود و امسال بیست و سومین دوره آن به میزبانی اصفهان در حال برگزاری است که در آیین اختتامیه علاوه بر تقریر از ۸۰ نفر از برترین شرکت کنندگان، از شخصیت قرآنی "آیت‌الله العظمی حسین مظاهری" با عنوان "خادم قرآن" تجلیل می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری این جشنواره در ۲۰ کشور جهان گفت: ۲۰ کشور دیگر در حال برگزاری جشنواره هستند و امسال نزدیک به شش هزار نفر از کارکنان و اساتید جامعه المصطفی در جشنواره قرآنی و حدیثی شرکت کرده‌اند.

کد خبر 336746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.