جو اصفهان ناپایدار است/تغییر الگوی بارشی استان از غرب به شرق

رییس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان گفت: جو اصفهان طی سه روز آینده با توجه به ورود سامانه ناپایدار به استان ناپایدار پیش‌بینی می‌شود.

حسن خدابخش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به بررسی نقشه‌های هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه امروز جو اصفهان در شرایط نسبتاً ناپایدار است، اظهار کرد: افزایش ابر، وزش باد و در برخی نقاط مرکزی و شمال استان احتمال بارش پراکنده را داریم.

وی افزود: در مناطق شمال غرب و غرب استان نیز بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

رییس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه تا روز جمعه شرایط جوی استان ناپایداراست، گفت: از اواسط هفته آینده سامانه‌ای از سمت جنوب و غرب استان وارد می شود که بارش‌های خوبی را به همراه دارد.

وی افزود: به دلیل ناپایداری نسبی، انباشت آلاینده‌ها را طی سه روز آینده، شاهد نخواهیم بود.

خدابخش دمای شهر اصفهان در گرم‌ترین و سردترین ساعات 24 ساعت آینده را به ترتیب اصفهان به 17 و دو درجه سانتی گراد بالای صفر اعلام کرد و گفت: در این بازه زمانی خور و بیابانک با دمای 19 درجه ‌سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین و فریدونشهر با سه درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین نقطه استان اصفهان پیش‌بینی می‌شود.

وی در خصوص تغییر بارش‌های اخیر استان اصفهان و افزایش بارش‌ها در شرق نسبت به غرب استان گفت: این امر به دلیل تغییر شرایط اقلیمی که ناشی از گرم‌شدن هوا و رهاسازی گازهای گلخانه‌ای است اتفاق می‌افتد.

کد خبر 336736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.