آتش‌نشانان به طبقات منفی ۳ و ۴ ساختمان وزارت نیرو نفوذ کردند

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران از نفوذ آتش‌نشانان به طبقات منفی ۳ و ۴ ساختمان مربوط به وزارت نیرو خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سید جلال ملکی درباره آخرین وضعیت اطفا حریق در ساختمان مربوط به وزارت نیرو گفت: تاکید ما بر حفظ سلامت آتش‌نشانان بوده و همچنین در حال حاضر بر استفاده از فوم تاکید داریم. از ابتدا نیز عملیات فوم‌پاشی همراه با آب انجام می‌شد اما به دلیل حرارت بالا خیلی کاربرد نداشت.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی با بیان اینکه در حال حاضر دما پایین‌تر آمده، گفت: در طول ۳۶ تا ۳۷ ساعت گذشته دستگاه‌های مکنده همچنان در حال فعالیت هستند. ما همزمان از چند روش برای اطفاء حریق استفاده می‌کنیم.

او درباره اینکه چقدر احتمال ریزش ساختمان وجود دارد، گفت: نمی‌توان در این‌باره با قاطعیت نظر داد اما یکی از احتمالات ما ریزش ساختمان است. این حادثه می‌توانست تلفات بیشتری داشته باشد اما خوشبختانه با تدابیری که اندیشیده شده تلفات زیادی نداشتیم. تاکنون فقط ۱۱ آتش‌نشان مصدوم شده‌اند که ۶ نفر در محل درمان و ۵ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند و تا آنجا که اطلاع دارم مرخص شده‌اند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در حال حاضر دمای هوا به‌حدی رسیده که آتش‌نشانان می‌توانند به طبقه منفی ۳ نفوذ کنند و به‌طور مقطعی به منطقه منفی ۴ بروند.

او در پاسخ به این سوال که عملیات تا چه زمانی ادامه دارد، گفت: نمی‌توان به‌طور دقیق در این‌باره نظر داد. ما تاکتیک‌های مختلف را به کار گرفته‌ایم و باید ببینیم واکنش حریق به این تاکتیک‌ها چیست.

ملکی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود صداهایی مانند صداهایی که هنگام ریزش پلاسکو شنیده می‌شد شنیده شده، گفت: من چنین چیزی نشنیدم اما اگر چنین موضوعی صحت داشته باشد حتما به فرمانده‌ها منتقل شده است.

به گزارش ایمنا، ساعت ۱۰:۰۶ روز گذشته حریق در ساختمان اداری وزارت نیرو اعلام شد. ابتدا آتش در کابین آسانسور اطلاع داده شده بود که وقتی نیروهای آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام می‌شوند با آتش سوزی در طبقه منفی ۴ که بخش بایگانی وزارت نفت است، روبرو می‌شوند.

به دنبال اینحادثه دستور تخلیه ساختمان‌های اطراف داده شده است.

منبع : ایلنا

کد خبر 336700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.